Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting

Piotus, 6 lat temu
Silnik 1.2 PurTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting 1.2 PurTech 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cisza
5,0
Całokształt
Doskonale, rodzinne auto. Bagaznik - spory i ustawny. Dodatkowo nie mam 3 rzedu siedzen wiec w zamian jest kilkadziesiat dodatkowych litrow baganizka w schowkach pod podloga bagaznika. Auto mega ciche. Czasem wylaczam radio zeby sprawdzic czy silnik chodzi ;) Przy przyspieszaniu nawet ostrym silnik oczywiscie slychac ale bardzo przytlumiony, mam wrazenie jakby silnik byl gdzies daleko. Poza tym dzwiek jest zaskakujaco przyjemny. Wiem ze to dziwnie brzmi ale dzwiek jest naprawde bardziej sportowy niz wynikaloby to z charakteru auta. System start stop nie przeszkadza specjalnie choc przyznaje ze wolalbym go nie miec :) Automat dziala bardzo plynnie, rzadko moge zauwazyc kiedy zmienil biegi, dodatkowo lopatkami sobie zawsze zmieniam bieg na nizszy przed wyprzedzaniem i smigam jak burza choc kick down rowniez dziala jak trzeba. Wczesniej mialem mazde 6 143 konie i wrazenie mam takie ze do 120 km/h ciezko stwierdzic roznice w przyspieszeniu, ale powyzej cytrynka jest zdecydowanie bardziej mulowata. Nie przeszkadza mi to w ogole bo to auto rodzinne. Zrobilem dwa razy trase Polska Belgia i prowadzenie tego auta to czysty relaks. Po 12 godzinach jazdy zero zmeczenia. Dzieki ciszy i automatowi to w sumie trzeba walczyc zeby z nudow nie zasnac ;) Nie widze wielkiej roznicy w przyspieszeniu czy przy wyprzedzaniu jadac samemu czy w 4 osoby i z pelnym bagaznikiem. Kiedy trzeba wyprzedzac, wyprzedzam (redukujac bieg lopatkami) i tyle. Wajcha zmiany biegow jak w amerykanskich furach przy kierownicy, dzieki czemu wielki schowek pod podlokietnikiem. Czytalem w necie ze podobno niektorzy zmieniaja przypadkowo bieg zamiast wlaczyc wycieraczki ale mysle ze to bzdura. Wielki ekran na desce rozdzielczej dziala bardzo dobrze. Myslalem ze bedzie mi przeszkadzalo ze nie jest centralnie przed kierowca tylko na srodku ale mowiac szczerze w ogole tego nie zauwazylem po przesiadce z poprzedniego auta. Jedyny minus to taki ze nie mozna zmienic elektrycznego licznika predkosci na analogowy, klasyczny zegar. Szkoda. Tablet w miejscu radia zaskakujaco sprawny. Opoznienie jest tylko w pierwszej minucie po odpaleniu kiedy jeszcze wszystkie aplikacje sie nie zaladowaly, pozniej chodzi jak burza. Mialem obawy ale dziala naprawde sprawnie. Mozna podlaczyc komore z Android Auto i klikac na tym tablecie zamiast na telefonie - super! Nawigacja dziala calkiem dobrze, choc i tak zawsze za granica wlaczam sygica a w Polsce NaviExperta i porownuje. Nie podoba mi sie ze navi jest malo elastyczna i jak sie zjedzie z wczesniej wybranej trasy to robi wszystko zeby na nia wrocic, nawet po kilunastu kilometrach. Sygic czy Navi Expert od razu mysla nad nowa trasa. Kamera cofania - fajna jakosc ale trzeba dbac zeby byla czysta, lekko przybrudzona i obraz zamglony i brzydki wiec przecieram czesto. Mam wersje ktora sama parkuje - nie to zebym potrzebowal, ale sprobowalem pare razy i dziala to swietnie! W dodatku przy wlaczeniu biegu wstecznego lusterka sie deczko obnizaja i widac pasy na parkingu w markecie - boskie! Z tylu dzieciaki maja mase miejsca, ale trojka doroslych mezczyzn ma juz problem, tylki sie mieszcza bo sa 3 takie same siedzenia ale w barach to juz ciezko. Dodatkowo kazde siedzenia mozna ustawic niezaleznie przod/tyl oraz nachylenie oparcia. Dzieciakom podoba sie ze sa stoliczki. Mnie troche mniej bo jak jedziemy to bawia sie tym cholery i trzaskaja na potege ;) Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Emocji zero, jest relaks, czysta przyjemnosc i plynnosc przemieszczania sie z punktu A do punktu B z cala rodzina.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oczywiscie slyszalem "dobre rady" ze taki maly silnik to na 100 000 tylko, ze gowno itd itp. Coz, po to kupilem nowe auto zeby problemami z silnikiem martwil sie nastepny wlasciciel ale ja jestem bardzo zadowolony. Autko do 120 km/h smiga jak pegaz, pozniej jest juz gorzej ale dla mnie jest OK. Dodatkowo silnik bardzo szybko sie nagrzewa, wiec przy minus 10 po paru minutach leci juz cieple powietrze - o wiele szybciej niz w poprzednim moim aucie.
5,0
Skrzynia biegów
Zawsze chcialem miec automat bo to wygoda i luz pelen a ta skrzynia jest naprawde super. zero szarpania, ledwo da sie zauwazyc ze bieg zostal zmieniony. Ja daje najwyzsza ocene. Mialem do czynienia z automatami w volvo i nissanie i prace tej podoba mi sie najbardziej. Chodzi plynnie i prawie niezauwazalnie.
4,0
Układ jezdny
Kawal fury, wysoki, wiec na zakrecie lekko sie przechyla. Nie to ze przekracza sie jakas granice bezpieczenstwa ale przechyl jest. Wszlekie dziury slychac ale absolutnie nie czuc, ale dzwiek jest malo przyjemny. Nazwalbym to solidmym pierdyknieciem ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Bosko, naprawde wielka szyba z przodu, czlowiek czuje sie jak w akwarium a jak podjedzie pod swiatla za blisko to nie trzeba kombinowac zeby zobaczyc czy juz zielone :D Szyba z tylu tez nie mala i widac calkiem niezle a dodatkowo kamera cofania ktora jesli czysta jest naprawde bardzo dobra. Miedzy slupkami z przodu kawal szyby takze zaden pieszy juz mi sie za slupkiem nie schowa. Bardzo fajnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka. Czlowiek wsiada do auta i jedzie. Nie trzeba sie doktoryzowac z obslugi. Minus to brak podswietlanych lusterek oslonach przeciwslonecznych (zona narzeka bo w poprzednim aucie bylo).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko sie nagrzewa. Jak chlodzi nie wiem, sprawdzimy latem. Parujace szyby likwiduje jednym przyciskiem, po kilku sekundach nie ma po nich sladu. Z tylu nawiewy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daje 4. Z przodu jest super, bez problemu da sie znalezc pozycje wygodna dla kierowcy. z tylu tez mase miejsca na nogi, ale jak juz wspominalem trojka dorosluch facetow wyglada jak sardynki w puszce. Tylki ok, ale w barach niestety miejsca brak.
5,0
Wyciszenie
Suppper, naprawde jest cicho. Dopieo od 120/130 sluchac szum powietrza. Silnik mruczy bardzo ladnie i jakby z oddali. Daje 5!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poki co leje paliwo i tyle. Koszty przegladow rowniez rozsadne, wiec super!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem z rabatem sporym i bez vatu, ale wydaje mi sie ze naprawde to auto nawet w normalnej cenie jest abrdzo atrakcyjnie wycenione.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic poki co
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak dalej!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PurTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting 1.2 PurTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting