Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

pommail, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dynamika silnika - to chyba numer 1 Widoczność z pozycji kierowcy
5,0
Całokształt
Auto użytkowane od nowości. Podczas procesu wyboru przeglądałem całą gamę aut 7-miescowych ale Citroen przypadł mi do gustu najbardziej. Niestandardowa koncepcja deski rozdzielczej, ergonomia wnętrza, ta przednia szyba i ostateczna cena płacona u sprzedawcy wygrały z przysłowiową obawą przed "francuzami" i relatywnie szybkim spadkiem wartości auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik jest idealny jak na auto wykorzystywane jako "wagon rodzinny". Zdarzyło się już kilka długich tras, gdzie jadąc w 5 osób, przy pełnym bagażniku, boksie dachowym i 5 rowerach (4 na haku + 1 na dachu) auto jechało jakby nie czuło oporów powietrza - ani razu nie miałem wrażenia braku mocy. Oczywiście nie jest to auto wyścigowe - ja najszybciej jechałem nim ~190 km/h (oczywiście bez w/w akcesoriów), ale przy przelotowej prędkości 130-150 km/h silnik ten sprawdza się wzorowo.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. 6 biegowa przekładnia pozwala przyspieszać i wyprzedzać także na 6. biegu.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się doskonale, jedyne co dla mnie osobiście jest nieco irytujące to głośno pracujące na nierównościach przednie zawieszenie. Ale z tego co wiem to ten typ już tak ma. Z tyłu zawieszenie na poduszkach (z możliwością regulacji do załadunku), więc auto w trasie płynie po drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezapelacyjnie auto pod tym względem wyróżnia się w swojej klasie. Ogromna przednia szyba, świetliki w słupkach powodują, że widoczność w żadnym momencie nie jest zaburzona. Duża przednia szyba to też ryzyko, bo koszt naprawy / wymiany w serwisie to ok. 4 000 zł, więc na pewno warto wykupić opcję ubezpieczenia. Szybę przednią jadąc pod słońce można przysłonić wysuwanymi z podsufitki roletami, dodatkowe rolety na szyby w drzwiach tylnych, świetliki bagażnika i szybę tylną - co ciekawe także z opcją jej odchylenia w celu dostania się do bagażnika bez podnoszenia klapy.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, wymaga pewnej wprawy w obsłudze, natomiast po zgłębieniu tych instrukcji jednoczesna jazda i sterowanie poszczególnymi mechanizmami nie stoją w sprzeczności ;-) Rzeczą, której mi brakuje w tym aucie po blisko 4 latach użytkowania (nie było nawet takiej opcji) to automat podnoszący klapę bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag - w lato dobrze chłodzi, w zimę ogrzewa - to duża kubatura, więc auto potrzebuje na to więcej czasu niż w sedanach / kombi. Ważne to należy pilnować wymiany filtrów, bo zapchane zmniejszają skuteczność nawiewu - ale to przypadłość większości aut ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealnie dla 5 osób, w siedem - w trzecim rzędzie na dłuższą trasę dzieci, dorośli raczej na krótsze odcinki - przy rozłożonym trzecim rzędzie przestrzeń bagażowa jest niewielka.
4,0
Wyciszenie
Generalnie podczas jazdy autostradowej jest idealnie, jedyne odgłosy które są słyszalne to opisana powyżej praca przedniego zawieszenia w konkretnych warunkach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis co 30 000 km, więc mam za sobą 2 które kosztowały łącznie ~2000 zł, żadnych napraw pozaplanowych, ostatnio wymiana klocków i tarcz hamulcowych (przód) - koszt rzędu ~1100 zł. A tak tylko paliwo, płyny do spryskiwacza i zapachy ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie ten stosunek jest bardzo dobry. Model z tego rocznika to ostatni lub przedostatni rok przed zmianą modelu, więc to co miało być dopracowane takie jest. Ostatnio słyszałem od osoby zorientowanej, że tego modelu póki co nie ma sensu wymieniać na C4 II.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Niedawno dowiedziałem się, że od nowości nie działa sterowanie głosowe telefonem - niestety po gwarancji, więc zostawiam ten temat, 2. O dziwo pojawiają się pęknięcia tapicerki na boku fotela kierowcy co jest o tyle zaskakujące, że tym autem jeździ głównie moja żona z wagą poniżej 50 kg ;-) - zatem może to jednak poważna usterka ?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, albo ten opisany powyżej fotel.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso I