Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

bartosz.luc@eranet.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest po prostu ładne. Z powodu wyglądu nie kupiłem Tourana bo nie chcę jeździeć w bucie ortopedycznym.
5,0
Całokształt
Auto oceniam bardzo wysoko. Posiada szereg bardzo przydatnych rozwiązań. Jako przykład podam hamulec elektryczny oraz automatyczny hamulec przy ruszaniu na podjazdach (tak w górę jak i przy cofaniu). Mimo, że jest to auto nawet na 7 osób, to nie jest za duże. Prowadzi się lekko i przyjemnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z silnika jestem bardzo zadowolony. Jedyne co wpłynęło na ocenę jest zjawisko które serwis określa jako normalne. Zetknąłem się z nim również w innych modelach, bo sprawdzałem czy rzeczywiście tak może być. Chodzi o huczenie w tle pracy silnika na wolnych obrotach. Jako, że wcześniej w niemieckim dieslu czegoś takiego nie słyszałem, dźwięk wydaje mi się irytujący.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo miła i sympatyczna zmiana biegów dzięki położeniu drążka. Posiadam tradycyjną skrzynię biegów . Bardzo elastyczna 3 i 4-ka.
4,0
Układ jezdny
Jak na razie wszystko świetnie. Ocenę obniża zbyt mały moim zdaniem promień skrętu, ale to podobno typowe w VANach. Założyłem dobre zimówki ale jeszcze nie testowałem na śniegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj to nie ma co mówić. Jest genialnie.
5,0
Ergonomia
Auto w wersji śrdedniej jest bardzo dobrze wyposażone a wszystkie rozwiązania są bardzo przyjazne. Nie należy sugerować się pierwszym wrażeniem (szczególnie kierownica!), bo rozwiązania są nowatorskie. Ale już po paru dniach okazuje się, że wszystko jest świetnie przemyślane. Wyświetlacz na środku jest bardzo dobrze rozwiązany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo, że jest do spore auto, szybko się zarówno schładza latem (sprawdzałem w Chorwacji w sierpniu) jak i nagrzewa zimą. Klimatyzacja dwustrefowa działa tak jak należy a sterowanie jest bardzo proste.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto stworzone dla rodziny. Przestrzeń i wygoda. Ja mam 192 cm wzrostu i przy optymalnym ustawieniu jest za mną dużo miejsca. Regulacja foteli daje mnóstwo rozwiązań. Jako ciekawostka powiem, że po złożeniu tylnych foteli powstaje równa podłoga na której mieści się dwuosoobowy materac. Spałem w aucie z synem kilka nocy w trakcie wyjazdów wakacyjnych. Pełen komfort.
4,0
Wyciszenie
Auto wyciszone dobrze. Jak się słucha muzyki, to w zasadzie nie słychać szumów z zewnątrz. Jak na diesla może być.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie miałem jeden przegląd w ASO (co 30 tys.) i wydałem 1000 zł brutto. Zakup diesla sprawdza się chciaż spala około 8 l/100 czyli więcej niż niemieckie diesle. Miałem stłuczkę drzwi tylnych nie ze swej winy. Wymiana drzwi z malowaniem \"na przejście\" kosztowała z OC 4800 .... Dobrze, że nie musiałem tego wykładać ze swojej kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem w ramach wyprzedaży posezonowych. Za 82 tys. (wytargowałem 20% upustu! a standardowo można dostać 10)auto w bardzo dobrej jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30 tysiącach w ramach gwarancji wymieniono moduł bluetooth. Cztery razy spaliły się żarówki - 2x mijania, 2 x postojowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
OK.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso I