Wyjątkowo ergonomicznie pomyślany , wnętrze przemyślane w każdym calu, wygląd 5+ (w skali 5 stopni), komfort idealny, pakowny ,trochę za paliwożerny ale jak chce się mieć luksus, można to przeboleć , zresztą to zależy od techniki jazdy. Jestem b. zadowoly i następny też będzie C4 GRAND nowej generacji.
Idealne auto rodzinne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie mam żadnych problemów, jedyny poważniejszy to zabrudzony ( i jak się okazało uszkodzony) zawór EGR, ale to przy tym przebiegu sprawa eksploatacyjna i brudnego paliwa. Reszta przy tym stopniu komplikacji "odpukać" bez problemów po ok. 20000km w ciągu roku.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów ale to dlatego chyba , że pełen automat a nie półautomatyczna mechaniczna sterowana elektrycznie (czyli tzw. "szarpak"). Automat zachowuje się bez zastrzeżeń
4,0
Układ jezdny
Narazie bez zastrzeżeń, nie mam żadnych problemów, sprawdzane podczas ostatniego przeglądu technicznego - zero luzów.
Komfort
5,0
Widoczność
Super - zwłaszcza powiększona przednia szyba przydaje się podczas postoju na wysoko zawieszonej sygnalizacji świetlnej.
5,0
Ergonomia
Wszystko zapięte na ostatni guzik, brakowało mi większej ilości gniazd 12 Voltów w bagażniku, musiałem dołożyć, przydałaby się oprócz czujników cofania kamera cofania ; niestety w tym modelu nie przewidziano. Na uwagę zasługuje duża liczba schowków, brakuje uchwytów nad drzwiami pasażera i kierowcy (moje subiektywne odczucie). Elektryczny sterowany fotel kierowcy nie składa się niestety w pełni do transportu długich przedmiotów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko na swoim miejscu , jestem zachwycony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tył dla pasażerów trochę mało miejsca, ale ogólnie nie jest źle.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie nieźle, chociaż jeździłem cichszymi autami.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę można zrzucić na starszą generację już silnika , nowsze modele C4 GRAND są bardziej oszczędne ale znowu wytłumaczę ten stan , coś za coś.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy może musi być drogi, przy tym stopniu komplikacji , nafaszerowania elektroniką ale cena używanych modeli w stosunku do jakości jest na plus.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli się dba o to auto odwzajemnia się niezawodnością - jedyna niespodzianka to właśnie bez ostrzeżenia awaria zaworu EGR zakończona lawetą do serwisu Citroena ale jak wcześniej pisałem to element eksploatacyjny , szkoda tylko , że bez żadnych wcześniejszych oznak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGR , wymiana po ok. 180000 km, wymiana tarcz hamulcowych - trudno to nazwać awarią - raczej eksploatacja.