Inne
: części zamienne do kupenia praktycznie tylko w serwisie (tarcze, szyba)
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Mały silnik 1,6 nieźle sobie radzi z dość dużym i wysokim samochodem. Jazda na autostradzie 160-180 nie jest uciążliwa. Silnik dostaje kopa od ok. 2500 obr/min ale nawet mimo to dynamiczne ruszanie nie jest problemem jak np. w Focusie 1,8TDCI.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są dobrze dobrane, nie trzeba piłować silnika na 4 tysiące obrotów, żeby zapewnić sprawne przyspieszanie.
4,0
Układ jezdny
Jest dość miękki, jak to francuski samochód, ale nie jest to typowa kanapa ale na szczęście na zakrętach nie ociera się lusterkami o krawężniki.
Komfort
5,0
Widoczność
Panoramiczna przednia szyba jest rewelacyjna, kiedy przesiadam się do innego samochodu czuję się jak w czołgu
5,0
Ergonomia
Dla mnie wszystko jest OK, może poza roletką bagażnika, której zamocowanie w przypadku rozłożenia dodatkowych foteli w bagażniku jest kłopotliwe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja wersja SX nie ma nawiewów w środkowych słupkach, ale jest nawiew na nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe spalanie poniżej 6 litrów jak dla mnie jest rewelacją
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujemy drugi do firmy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ostatnio wymieniałem łącznik stabilizatora w zawieszeniu i łożysko w kole, poza tym klocki i tarcze (przód i tył). Ciekawostką jest, że pasek rozrządu Citroen zaleca wymieniać dopiero przy ok. 200 tys. Mam też odprysk na przedniej szybie. Boję się myśleć ile by kosztowała wymiana.