Auto wygodne ale całokształt psuje silnik który jest mulowaty, jakieś tam piszczące elektryczne szyby i słaba jakośc foteli których nie da się naprawić tylko trzeba kombinowac.
Przyspieszenie do setki to już nawet się nie chce liczyć tyle to trwa i nie jestem typem kierowcy dający w gaz i do odcięcia a tu się zdziwilem, na autostradach trzeba dobrze planować wyprzedzanie. Wbrew pozorom elektronika się nie psuła jak to straszą o francuskich bardziej narzekałem na to w golfie 4.
Wrażenia
3,0
Silnik
Z tym silnikiem się tylko przzemieszcza, zero wrażeń chyba że przy wyprzedzaniu. Niby bardzo udana jednostka a z jakiegoś powodu brał olej i to dość sporo ale był cichy . Na miasto wystarczająca moc w trasie stanowczy brak ale to przez masę auta. Do setki nie zdziwilbym się jakby miał 15 sekund. W każdym bądź razie silnik pasowałby do c4 zwykłego a tu by się przydało turbo
2,0
Skrzynia biegów
Chciałbym żebyście mi uwierzyli ale moim zdaniem zmiany biegów są meczace, ciągle ciężko płynie zmieniać biegi dla porównania w golfie 4 czy 5 plus lub fiacie 500 nie przeszkadzała mi zmiana więc stwierdziłem że osoby które mówią że jest źle to przesądzają ale niestety mówią prawdę ciężko się do tej skrzyni przyzwyczaic. Dodać trzeba notoryczne niewbijanie się wstecznego biegu tylko wieczne poprawianie.
5,0
Układ jezdny
Tu uważam że jest elegancko, wspomaganie fajnie chodzi delikatnie, zawieszenie przyjemne na którym nie odczuwa się strasznie dziur i można jechać długo bez zmęczenia jakiegoś wielkiego. Gdyby silnik był mocniejszy to naprawdę fajne auto
5,0
Karoseria
Nic nie rdzewieje to główny atut przesiadając się z vw. Lakier może jest delikatny ale to chyba wszystkie tak mogą mieć
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna wszędzie wszystko widac, przednia szyba to genialne rozwiązanie szkoda że tylko citroen takie coś wymyslil. Nie ma na co narzekać
5,0
Ergonomia
Nie przypominam sobie żeby coś mi przeszkadzało aczkolwiek jak mam się czepiać to nie ma gdzie telefonu odłożyć i rozwiązanie ze sterowaniem klimatyzacji nie jest wygodne przez to że lewa ręką ciężko wcelowac, da się przyzwyczaic. Oczywiście z tego panelu można sterować wszystkim nie trzeba się nachylać do drugiej strony żeby zmniejszyć temperature. Kierownica bardzo mi przypadła do gustu uważam że jest to bardzo dobre bo w jakim położeniu bym nie miał kierownicy zawsze szybko mogę radio zciszyc albo zmienić piosenke.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko chłodzi wydaje mi się że za wolno w bardzo upalne dni ale nie ma tragedi. Słabym ogniwem jest automatyczny tryb jak mam na 21 to ciągle wydaje mi się że podwiewa mi chłodem po to żeby zaraz dmuchać ciepłym jak za szybą świeci słońce w twarz
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle że nikt nie narzeka oprócz tych dwóch pseudo miejsc na samym tyle co tylko wejdą małe dzieci
5,0
Wyciszenie
Jest cicho słychać zazwyczaj wentylator bo silnik ledwo slyszalny. Trochę plastiki skrzypią przy tych schowkach na desce ale jest ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Akurat jest różnie bo zawieszenie nie ma tragedi ale jak się wymienia sprzęgło to trochę kosztuje bo 1200 zł jakiś guzik od ręcznego chamulca 200 przepustnica tania nie była ale myślę że nie było zle. Spalanie paliwa ok 8.5 pb i 11 gaz
4,0
Stosunek jakość/cena
Sądzę że warto się zastanowić bo jakbym miał w cenie 13-17 tys szukać minivana (na rok 2020) to nie znalazlem lepszego wyboru i wybrałbym jeszcze raz citroena. VW ma Sharana ewentualnie Turan ale i tak cytryną nowocześniej wyglada, alahambra, Galaxy Ford no chyba że ten nowszy a tak to one wyglądają staro.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi jak w każdym aucie każdej marki uważam że nie było ich dużo
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tyle że mnie zaskoczył silnik palący olej co drogo kosztowało usunięcie tej usterki
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]