Zerkam, a tu żadnej opinii, wiec myślę - wstawię! Spore rodzinne autko (4 os.+pies) z boksem na dachu, ciągnie przyczepę kempingową i daje radę, nawet z tym silnikiem. Olbrzymia przednia szyba daje dużą przestrzeń, widoczność. Obalam mit "nic na F"! Ten model ma fakt dużo elektroniki, która uprzyjemnia jazdę, potrafi czasami nie łączyć coś, ale to tylko styki kabli, zaśniedziały bezpiecznik - przeczyścić i brak problemu. A i też to się zderza w droższych Sharanach. Jestem zadowolony!
Wrażenia
4,0
Silnik
Troszkę mało te 125 KM zagazowanych, ale silnik lubi wysokie obroty i jak wciśnie się, to daje radę! Zwykła obsługa daje pozytywne rezultaty. Lpg nie jest czymś naturalnym w silnikach paliowych więc: mogą troszkę szybciej być "wydmuchiwane" uszczelniacze np.wału od str. rozrządu lub ubytki płynu chłodzącego przez użycie LPG/reduktora, ale to wina instalacji i montażystów.
4,0
Skrzynia biegów
Ok, gdyby wsteczny czasem nie wyskakiwał (nie mam czasu i pamięci by to poprawić, może tylko na wybieraku).
4,0
Układ jezdny
Ok, ale minusem jest elektryczny hamulec stopu i poprzednicy ruszali nie czekając na całkowite puszczenie, co skutkuje nierównomiernym ścieraniem tarcz, zużywaniem klocków i linki.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność, przestronność, wygodne siedzenia, nie licząc dodatkowych 2 trzeciego rzędu. Nadmuch sterowany klimą dla pasażerów z tyłu - pies się cieszy.
5,0
Ergonomia
Wiozłem meble, łóżko, a nawet regips i dawał radę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne i normalka, że musi się zagrzać silnik, ale jak klimę włączę to moment. I tylko gdyby rurki klimy robili trwalsze, bo pękają, w ASO 800 zł.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko pod ręką: sterowanie radia w kierownicy, tempomat, zestaw głośnomówiący (mandatu nie złapiesz), schowek schładzany na browarka po zakończeniu jazdy.
3,0
Wyciszenie
Tu troszkę brakuje. Silnik wyraźnie słyszalny, a jak dla mnie to piękny dźwięk i mogę coś niepokojącego odkryć w miarę szybko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No jeśli ma się gaz to rewelka. Trasa z pełnym załadowaniem i klimą ok. 10/11 litrów LPG/100 km. A jak potrafisz filtry LPG wymienić, zregenerować reduktor, podpiąć się pod kompa LPG lub auta by zdiagnozować usterkę, to już niezły z Ciebie Polak (fakt odbierasz robotę innym, ale masz też kredyt).
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny części oryginalnych drogie, lecz dużo modeli używanych. Cena autka nie jest wysoka w porównaniu z innymi tej klasy. A autko na zwykłych sprężynach i bez automatu, no i nie diesel!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo Francuza, jest ok. Na początku choinka - włączone kontrolki: ponoć na jednym układzie ABS, ESP, Hamulec Ręczny i AirBag i co... pod blokiem robić? A przeczyścić wszystkie bezpieczniki, przekaźniki + spik kontaktem i do dziś spokój (3 rok). To, że coś się od czasu do czasu zepsuje - ma prawo, 10 lat! Ale nic poważnego!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]