udana jednostka napędowa, całkiem elestyczna( w praktyce da się jeździć od 2 tys.obr/min, a co za tym idzie ekonomiczny. Optymalny silnik do tej budy.
3,0
Skrzynia biegów
Dźwignia zmiany biegów w kokpicie, co niesie pewne problemy z przeniesieniem napędu poprzez linki, czasem dziwnie wchodzą biegi. Skrzynie niezbyt trwała, potrafią paśc synchronizatory na najczęściej używanym biegu.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy i za razem stabilny na zakrętach, cichy, pod warunkiem prawidłowego utrzymania. Dość drogie wahacze, nie ma możliwości wymiany sworzni- nie radzę kupować tanich podróbek- szmelc na 10 tys.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać,siedzi się wysoko, krótka maska, niezłe lusterka.
4,0
Ergonomia
Poprawnie, choć ma swoje dziwadła, jak to citroen- klakson w kierunkowskazie ( chyba zaleta, bo jest tam zawsze w tym samym miejscu i nie trzeba go szukać na skręconej kierownicy jak w innych autach).
Manetka biegów na 5-tce przysłania trochę widok panela klimatronika, ale to szczegół.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, ale w mokre dni wentylator musi chodzić na stosunkowo dużych obrotach, by odparować szyby, ale to w końcu duże akwarium...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Placu dużo dla każdego, fotele wygodne z podłokietnikami , siedzi sie jak na krześle. Przednie odwracane, pochylanie natychmiastowe, za pomocą dźwigni, a nie jakichś upierdliwych pokręteł ( jak w niemieckich)
Całkowicie płaska podłoga, przy 6 fotelach kapitańskich wychodzenie jest wygodne z każdej strony.
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klase wozu bardzo dobre. Do 130km/h ciszej niż w osobówkach z tamtych lat i młodszych. Powyżej tej prędkości zaczyna być słychać powietrze opływające stosunkowo kanciate kształty auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam LPG własnoręcznie zamontowane, więc nie ma lipy. Graty dobrane rozsądnie ( stag 4, magic jet, skorpiom ST po przeróbkach), bez szaleństw cenowych, z naciskiem na prawidłowy montaż solidną regulację. Spalanie w trasie z klimą (90-120 km/h)10L LPG
Maksymalnie w małym miasteczku przy krótkich odcinkach 13L LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Dużo lepsze auto od szmelcwagenów i dużo tańsze w zakupie i eksploatacji. Nowsze modele (C8) ponoć dużo gorsze, choć ładniejsze...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabe punkty, to klamki, plastiki w mechanizmach opuszczania szyb, a poza tym przy pilnowaniu i prawidłowej eksploatacji baz problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo duzego przebiegu nic się nie popsuło z poważnych rzeczy i niech tak zostanie...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]