Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Evasion II

Frank Drebin, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Evasion II 2.0 16V 136KM 100kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobrze+
Wrażenia
4,0
Silnik
udana jednostka napędowa, całkiem elestyczna( w praktyce da się jeździć od 2 tys.obr/min, a co za tym idzie ekonomiczny. Optymalny silnik do tej budy.
3,0
Skrzynia biegów
Dźwignia zmiany biegów w kokpicie, co niesie pewne problemy z przeniesieniem napędu poprzez linki, czasem dziwnie wchodzą biegi. Skrzynie niezbyt trwała, potrafią paśc synchronizatory na najczęściej używanym biegu.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy i za razem stabilny na zakrętach, cichy, pod warunkiem prawidłowego utrzymania. Dość drogie wahacze, nie ma możliwości wymiany sworzni- nie radzę kupować tanich podróbek- szmelc na 10 tys.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać,siedzi się wysoko, krótka maska, niezłe lusterka.
4,0
Ergonomia
Poprawnie, choć ma swoje dziwadła, jak to citroen- klakson w kierunkowskazie ( chyba zaleta, bo jest tam zawsze w tym samym miejscu i nie trzeba go szukać na skręconej kierownicy jak w innych autach). Manetka biegów na 5-tce przysłania trochę widok panela klimatronika, ale to szczegół.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, ale w mokre dni wentylator musi chodzić na stosunkowo dużych obrotach, by odparować szyby, ale to w końcu duże akwarium...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Placu dużo dla każdego, fotele wygodne z podłokietnikami , siedzi sie jak na krześle. Przednie odwracane, pochylanie natychmiastowe, za pomocą dźwigni, a nie jakichś upierdliwych pokręteł ( jak w niemieckich) Całkowicie płaska podłoga, przy 6 fotelach kapitańskich wychodzenie jest wygodne z każdej strony.
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klase wozu bardzo dobre. Do 130km/h ciszej niż w osobówkach z tamtych lat i młodszych. Powyżej tej prędkości zaczyna być słychać powietrze opływające stosunkowo kanciate kształty auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam LPG własnoręcznie zamontowane, więc nie ma lipy. Graty dobrane rozsądnie ( stag 4, magic jet, skorpiom ST po przeróbkach), bez szaleństw cenowych, z naciskiem na prawidłowy montaż solidną regulację. Spalanie w trasie z klimą (90-120 km/h)10L LPG Maksymalnie w małym miasteczku przy krótkich odcinkach 13L LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Dużo lepsze auto od szmelcwagenów i dużo tańsze w zakupie i eksploatacji. Nowsze modele (C8) ponoć dużo gorsze, choć ładniejsze...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabe punkty, to klamki, plastiki w mechanizmach opuszczania szyb, a poza tym przy pilnowaniu i prawidłowej eksploatacji baz problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo duzego przebiegu nic się nie popsuło z poważnych rzeczy i niech tak zostanie...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Evasion II