Nie na darmo auto jest uwazane powoli za kultowe. Niewpotarzalny styl, niezapomniane doznania z jazdy, oraz pomyslowosc francuskich inzynierów robią swoje. Poprostu kto sie raz przejedzie tym autem nie bedzie chcial zniego wysiadac
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik niezniszczalny i bardzo ekonomiczny jak na tyle lat
w trasie potrafil spalic 5,7 l/100km
turbina robi swoje i auto mimo wieku nie daje sie nowym samochodom
5,0
Skrzynia biegów
dalbym 4.5 jakby bylo bo troche jak to w citroenie malo precyzyjna, ale zestopniowana bardzodobrze
5,0
Układ jezdny
zawieszenie znakomite - wrecz idealne, nieco mieksze od XM´a , przyjemnie bujajace i znakomicie spisujace sie na naszych drogach - coz tu duzo pisac poprostu prawdizy hydropnematyk:)
Komfort
5,0
Widoczność
znakominta widocznosc wlasciwie mozna dojzec kazde miejsce poza samochodem, duza przednia szyba z jdena wycieraczka robi wrazenie, ale jeszcze wieksze robi tylna wklesla szyba.
5,0
Ergonomia
przelaczniki i dostep do nich finezyjnie zaplanowany , praktycznie nie spotykany w innych autach poza citroenami z lat 7-80. konsola przy kierownicy przypomina wnetrze samolotu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
posiadam wersje bez klimy - jedynie z utrzymywaniem stalej temperatury we wnetrzu i moge stwierdzic tylko dmuchawa jest troche malo wydajna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ilosc miejsca wewnatrz jest bardzo duza jak przystalo na limuzyne, zarowno kierowca i pasazer z przodu moga smialo wyprostowac nogi i swobodnie ustawiac fotele, a takze pasazerowe na tylnej kanape maja duzo miejsca
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre - nie jest najlepsze - ale moze to dlatego ze mam diesla i z zasady taki silnik glosniej chodzi
Natomiast podczas jazdy nie slychac szumu powietrza w szczelinach i innych dzwięków z zewnatrz
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto zaskoczylo mnie bardzo pozytywnie w tej kwestji - spodziewalem sie zuzycia na poziomie 8-10 l /100 km , a natomiast w trasie spalil srednio 5,8 l przy predkosci srednio 80-100km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
ceny jakie osiagają te auta są smiesznie male - bo czy mozna kupic za 1200 zł limuzyne (flagowy model citroena do 1989 roku) spalajacy tyle co obecne auta ?
Oczywiscie trzeba wlozyc troche pracy i funduszy do doprowadzenia auta do ideału - ale wazne ze auto po zakupie bez inwestycji przejezdzilo 2 miesiace i obecnie jest restaurowane aby przywrocic mu dawny blask
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co do drobnych usterek rzadko sie przytrafiaja - auto jest dosc porzadnie wykonane i jesli sie o nie dba to usterek mozna sie nie obawiac
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak to w starym citroenie ktory dluugo jezdzil w naszym kraju i wczesniej byl "serwiswowany" przez niewiadomych mechaników, mozna spodziewac pewnych niespodzianek, szczegolnie w hydraulice - chociaz jak na razie odpukac - caly uklad sprawuje sie znakomicie i nie widze powodu do awarii.
Powazniejsza usterka jak narazie byla wymiana lozyska podtrzymujacego polos
Oraz walka z rdzą :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 95KM 70kW
[l/100km]