Porównująć z limuzynami konkurencji bije je na głowę; konstrukcją, wyposażeniem i komfortem.
Wrażenia
4,0
Silnik
2,5l GTI; trochę głośny, to w końcu stara konstrukcja ale nie przestarzała; elektroniczny pełny wtrysk, platikowy kolektor ssący. Drzemie w nim spora moc, którą się czuje, no i mocny atut: dożywotni rozrząd na łańcuch z napinaczem.
4,0
Skrzynia biegów
Automat; 3 biegi, trochę za mało, dlatego "mułowaty" z miejsca; strasznie długa jedynka (do 70km/g za to potem moment i 100). Redukuje super na każdym biegu można ciągnąć do czerwonej kreski na obrotomierzu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo śmiała i nietypowa konstrukcja zawieszenia i to nie tylko od strony pneumatyki. (mechanika, rozkład masy na osie). Na wprost prowadzi się super pewnie; przy 150km/g można puścić kierownicę i ostro hamować. Gorzej jest w zarętach jest b. miękki więc "kładzie" się na boki, aczkolwiek nie jest specjalnie nad czy podsterowny.
Komfort
2,0
Widoczność
Do przodu super, gorzej w tył; długi, b. pochyła tylna szyba, plus jakaś roleta i słabo widać w lusterkach też, Ale to wkońcu 5 metrowe auto w sam raz na trasę nie do miasta.
4,0
Ergonomia
Dla mnie doskonale, ale to kwestia gustu. Kierownica i kokpit jak w samolocie, b. wygodny dostęp do wszystkiego. W wersji "Prestige" ogrom miejsca z tyłu na kanapie. Trochę niewygodne wsiadanie jak w sportowym.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To nie najlepsza cecha CX-a. Mało wydajny silnik wentylacji, elektryczne sterowanie temperatury też zawodzi po latach. W zimie chłodno, w lato konieczna klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aby docenić komfort wnętrza trzeba po prostu pojeździć trochę tym autem, zwłaszcza w wersji "long" (Prestige).
4,0
Wyciszenie
Jak na leciwe auto dobrze. Przy niskich prędkościach nawet doskonale, gorzej powyżej 130; hałas powietrza opływającego nadwozie (stara konstrukcja), no i szyb przy 150 lepiej nie otwierać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A TO JUŻ ZALEŻY OD KIESZENI! Moim zdaniem spalanie jest niskie jak na masę i osiągi, za to koszt napraw b. wysoki, chyba, że ktoś robi sam jak ja i ma dostęp do części (internet, znajomi).
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, biorąc pod uwagę, że ludzie boją się hydropneumatyki i cena rynkowa jest zaniżona. Choć w porównaniu z XM, CX jest droższy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawodzą: sterowanie temperatury kabiny, wyrabiają się ograniczniki dzwi (strzelają głośno), zły materiał na podsufidce w wersji "Prestige" (pracuje pod wpływem temperatury i się odkleja). Elektryka i komputery działają nawet w starych egzemplarzach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki mocne, skrzynie też, zawieszenie wbrew opiniom sprawdzone od lat i niezawodne. (najczęściej ludzie sami psują).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 GTi 123KM 90kW
[l/100km]