Bogusław Niemiec (niemiec.14@nettax.com.pl),
18 lat temu
Silnik 2.2 HDi 16V 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg:
158 tys. km
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Bardzo kosztownyserwis wszystkie naprawy w autoryzowanej stacji, pomiędzy 110 -140 tys km pięc napraw na kwotę ponat 35 tyz pln,
Wrażenia
4,0
Silnik
stały kłopot z filtrem cząstek stałych, wymiana filtra i płynu średnio co 50 tys.
3,0
Skrzynia biegów
skrznia po wymianie sprzęgła dwa razy poprawiana (kłopoty z piątym biegiem)
sprzęgło wymiana po 110 tys. przy normalnej eksploatacji (poprzednie samochody (xantia II 2.o 210 tys, xantia II combi 2,0 hdi 280 tys.)
2,0
Układ jezdny
słabe amortyzatory i wahacze, wymiana po 120 tys.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo drogie części (szczególnie koło pasowe wyciszane) wystarcza na 30 tys cena 800pln z montażem, bardzo zawodna i droga elektronika (przekażniki dozowania płynu do paliwa (trzy awarie, wymiana przekaźników oraz wylanie całego płynu)
2,0
Stosunek jakość/cena
niska jakość przy wysokiej cenie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pięć razy wymiana silnika spryskiwacza (tył), dwa razy silnik tylnej wycieraczki , cztery razy piórko, a i tak fayalnie oczyszcza tylną szybę, stały kłopot z elektryką suwanych drzwi (lewe), przednie kierunkowskazy stale nadpalony styk wkładki, osłona pod silnikiem regularnie odpada przy większych prędkościach, podobne kłopoty z osłoną przy debasto. w zimie elektronika "głupieje". Zbyt słabe mocowanie osłon przy tylnych kołach (trzy wymiany)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzegło - 110 tys plu koło zamachowe
Turbina - 140 tys
wsystkie przewody ciśnieniowe przy turbinie 60- 130 tys,
koło pasowe z wyciszaczem cztery razy.
Filtr cząstek stałych oraz płyn trzy razy (oba przekaźniki dwa razy),
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 16V 130KM 96kW
[l/100km]