Układ elektryczny
: Bezawaryjność. Samochód kupiłem stary, przejechałem już 8 kkm
5,0
Całokształt
Bałem się elektryki \"Francuza\" - całkiem niesłusznie! Póki co... ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kolega żużlowiec polecał mi te silniki i faktycznie przyczepić się nie mogę do niczego. Kazał się z dala trzymać od Ullysee (silnik włoski) i Renault - ponoć się nie umywają do 2,2 HDi. Podobno Francuzi robią silniki dla Jaguara :)
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie to 3ka zbyt blisko jest 1ki i 5ki. Czasem omyłkowo wrzucam 3kę na skrzyżowaniu i zamiast ruszyć żwawo to... Ale biegi wchodzą gładko,duża elastyczność
4,0
Układ jezdny
Płynie po szosie ale byłem mocno zdumiony gdy poprzeczne nierówności jezdni, które moja Xsara i 206 brały całkiem bezproblemowo przy 100km/h, to C8 nurkuje na 2giej \"górce\" jak jakiś Stukas mało nosem nie zaryje w asfalt! Może to kwestia niedociążenia tyłu ale będąc przyzwyczajony do innego zachowania auta nieźle się wystraszyłem
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki są pionowe i relatywnie wąskie - dużo lepsza widoczność niż w Xsarze
4,0
Ergonomia
Trochę mnie irytuje różna wysokość podłokietników z prawej i lewej strony, zegary na środku konsoli, dostęp do radia (Clarion chyba był od nowości)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
6 osób z kompletem bagaży, wózkiem dla bliźniaków... i nawet nie musiałem box\'u dachowego zakładać!
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę wielkość to jest OK. Xsara paliła 6,5 l ON a C8 zaledwie 1 l więcej. Ale trzeba przyznać że Sharan z automatem 1,9D pali mniej o 1 litr...
Filtr cząstek stałych bedzie do wymiany (ok4 tys pln) ale raczej spróbuję go płukać i uzupełniać płyn. Pomysł z filtrem mokrym jest głupi jak stąd do Paryża...
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej samej cenie proponowano mi starszego Sharana. Uważam że używany C8 od 1go własciciela to naprawdę dobry zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bałem się że wersja Exclusive (nasycona elektroniką) z 2004 może być awaryjna. Okazuje się że oprócz lewych tylnych drzwi które nie reagują na pociągnięcie klamki wszystko działą bez awarii. A drzwi bez kłopotu otwieram z kabiny lub pilotem lub ze słupka. Drzwi najzwyczajniej nie chce mi się naprawiać.
Irytuje mnie komunikat komputera o uzupełnienie płynu Eolys do katalizatora - ignoruję go od 7 kkm (!) i chyba raczej zdecyduję się na płukanie katalizatora i uzupełnienie płynu niż wstawianie nowego lub emulatora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 16V 130KM 96kW
[l/100km]