Samochód eksploatuyję od 3 lat od nowości. Przy 90 000 zaraz po przegladzie zatarcie silnika na trasie. Przyczyna do dziś nie znana.
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Problemy z przednim zawieszeniem. Częste awarie łożysk kolumn Mc Pherson. Charakterystyczne przeraźliwe uderzenia z górnej części zawieszenia, ujawniające się najczęściej przy suchej nawierzchni najrzęściej na nierównościach na łuku drogi. Jak je wymienię za kilka lub kilkanaście tysięcy lecą sworznie (niestety trzba je wymieniać razem z całym wahaczem).
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
siedzenia pasażerów są zbyt niskie. Przy 3 rzędach siedzeń trzeba rząd środkowy mocno przsuwać do przodu. Po kilkunastu demontażach siedzeń środkowego io tylnego rzędu zaczynają wypadać z siedzeń połamane drobne elementy plastikowe. Ale, co dziwne nawet bez nich siedzenia dalej działają. Siedzenia bardzo ciężkie i nieporęczne, zwłaszcza środkowe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiecznie piszczy któryś z wentylatorów. Trzeba nauczyć się z tym żyć. Dobre przewietrzenie kabiny. Są natomiast problemy z ogrzewaniem tylnej części nadwozia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera przedniego siedzenia dobrze.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednie zużycie paliwa 9 l/100 km. Ale przy jeździe autosrtadowej 160 -170 potrafi byc ponad 10. Najmniejsze zużycie paliwa na trasie jakie miałem to 7,5 l/100 km. Bardzo podatny na jakiość paliwa. Ma paliwie niemieckim lub holendreskim potrafi przejechać 100 - 150 km więcej.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik, zawieszenie przednie, elektronika
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 16V 130KM 96kW
[l/100km]