Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C8

svit-1507, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C8 2.0 HDi 16V 109KM 80kW 2002-2014 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo podoba mi się sylwetka auta. Wysoko umieszczone fotele pozwalają poczuć się bezpieczniej. Rozsuwane tylne drzwi ułatwiają wsiadanie na ciasnym parkingu.
5,0
Całokształt
Z mojej C8 jestem bardzo zadowolony, niekiedy myślę że czas na zmianę auta. Ale na jaki? Koledzy mają Sharona, Alhambrę, Galaxsię, Doga ale jak się przyglądam tym autom to jednak pozostaję przy Citroenie C8.
Wrażenia
4,0
Silnik
109 KM do tej masy (1780 kg) to za mało. Tuningowałem silnik do 130 KM, moment wzrósł o 60 Nm. Teraz rewelacja, wyprzedzanie to frajda jak mijasz zdziwionego kolesia. Przejechane 137 tyś, korzystam z syntetycznego oleju Shell 5W40. W okresie pomiędzy wymianami dolewam 1 litr. Zawsze wymieniam wszystkie filtry oprócz paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń do 5-biegowej manualnej skrzyni nie mam. Pracuje bez żadnych kłopotów. Krótka dźwignia zmiany biegów pod kierownicą na początku mnie denerwowała ale teraz uważam że jest to świetne rozwiązanie.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny typowy na Macpersonach z przodu. Według mnie nieco za mało komfortowy, chociaż osoby jadące ze mną są zachwycone (może ja już się przyzwyczaiłem do wszystkich stuków i dlatego zwracam na nie uwagę) Zawieszenia jeszcze nie naprawiałem poza wymianą gałek.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki świetna, ale włączając się do ruchu trzeba uważać ponieważ słupki przednie i boczne są dość szerokie i miałem z tego powodu chwilę emocji jak zbliżający się z prawej samochód przemknął mi przed maską.
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem to jest samochód dla poważnego człowieka wymagającego wygody. Wszystkie przyrządy sterowania pod ręką: tempomat, radio z CD, elektryczne szyby, klimatyzacja, CB umieściłem pomiędzy przednimi fotelami. Wygodne fotele regulowane w trzech płaszczyznach. Hamulec ręczny pomiędzy drzwiami a fotelem kierowcy to świetny pomysł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno wentylacja jak i ogrzewanie bardzo dobrze spełniają swe zadanie. Klimatronik znakomicie radzi sobie z upałami, serwisuję klimę raz na dwa lata, czyszczę każdej wiosny preparatem NONA. Ogrzewanie bardzo dobre chociaż ja preferuję temperaturę 20 stopni Celcjusza. W trzecim rzędzie jest nieco gorzej ale nie ma się co dziwić, to duże auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto to i przestrzeni dużo, na każdym miejscu gdzie się siądzie jest bardzo swobodnie. Każdy kto siada pierwszy raz do C8 zwraca uwagę na przestrzeń jaka jest wokół niego. Dodatkowo przestrzeń bagażnika (bez trzeciego rzędu foteli) jest ogromna, miałem porównanie z FORDEM Galaxią.
4,0
Wyciszenie
Przejechałem tym autem sporo kilometrów i dzisiaj słyszę każdy hałas który mnie troszkę denerwuje, ale jak jestem w trasie a droga nie jest szwajcarskim serem to - miód i malina.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliw w trasie 7,5 litra/100km w mieście 9,5-10 l/100km. Masa auta to średnio 1800 kg. Nie jest to auto dla przeciętnego Kowalskiego na wyjazdy w niedziele. Jest to samochód dla ludzi prowadzących działalność gospodarczą albo dla dobrze zarabiających. Z serwisu fabrycznego nie korzystam jest już wiele warsztatów obsługujących francuskie auta, a ceny nie są wygórowane.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nawiązując do powyższych komentarzy uważam że Citroen C8 jest bardzo dobrym samochodem, oczywiście jeśli ktoś z niego właściwie korzysta i wykorzystuje jego zalety. Zaznaczyłem stosunek jakości do ceny na dobry (4) ponieważ zawsze mógł by być tańszy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Siedzę i myślę co zepsuło się w moim C8? Ostatnio zepsuł się spryskiwacz (naprawa+pompka=200PLN) Mam nadzieję że nie zapeszę ale innych usterek nie pamiętam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lubię dbać o swój samochód i nie czekam aż koła odpadną więc nie mam większych problemów technicznych. Jak jest pora wymienić jakieś części eksploatacyjne jak: klocki, oleje,filtry, paski, rozrząd, itp. to wymieniam a moja CYTRYNKA za to mnie kocha i się nie psuje. Przypomniałem sobie po 128 tyś.km zepsuł się różnicowy czujnik ciśnienia do FAP (naprawa z czujnikiem= 580 PLN).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C8