Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C8

nn, 6 lat temu
Silnik 2.2 i 16V 160KM 118kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C8 2.2 i 16V 160KM 118kW 2002-2014 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nie jest wzorem bezawaryjności, a do niektórych rzeczy trzeba się po prostu przyzwyczaić (zegary po środku? jak w Yarisie??). Całokształt jest jednak bezkonkurencyjny: - pojemność - prowadzenie - osiągi - do tego miejsce na trzy foteliki (spróbujcie to wygodnie i BEZPIECZNIE zrobić z jakimkolwiek kombi, może być Mondeo!) - przesuwane drzwi (bywają elektryczne), które są MEGAWYGODNE i bez nich to nie jest samochód rodzinny. Z tego wynika, że Scenic, Espace, Touran, Sharan/Galaxy/Alhambra 2 gen., Zafira, Galaxy oraz S-max (nie wspominając już mikroskopijnego C-maxa) odpadają w eliminacjach. Jest lżejszy i poręczniejszy niż Carnival, trzykrotnie tańszy od Sharana/Alhambry 3gen. Przy tym jeździ 2x bardziej komfortowo od "ucywilizowanych" dostawczaków w rodzaju Caddy, Doblo, Berlingo. Aha, po wyjęciu foteli, na podłodze mogą spać trzy osoby (-:
Wrażenia
4,0
Silnik
Klekocze jak diesel. Zjada olej (obecnie w granicy normy z instrukcji - 0,5l/1000km, może czasem trochę więcej). Kręci się natomiast dosyć żwawo, więc nawet przyspieszenia w stylu "jadę 140, chcę 160" nie są dla niego problemem.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z wyraźnym oporem. Lewarek ma gigantyczny luz - przynajmniej dla użytkownika samochodów niemieckich i japońskich (chociaż mechanik od francuzów twierdzi, że "przecież jest ok" :).
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak osobowy. W miarę komfortowo, ale niezbyt kanapowo. Feedback z kierownicy średni, ale można się przyzwyczaić.
3,0
Karoseria
Częściowo plastikowa. Reszta chyba z ciastoliny. Znajdźcie egzemplarz bez poobijanych od otwierania drzwi. Przynajmniej nie rdzewieje.
Komfort
4,0
Widoczność
* w dół za wsteczne lusterko - jest za nisko. Po zamontowaniu fotelika z tyłu, nic w nim nie widać (więcej można zobaczyć w lustereczku "rodzicielskim", które jest w suficie). Poza tym zasłania widok do przodu/na prawo (zwłaszcza przed rondami trzeba się wychylić). Reszta świetnie - duże szyby, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest i działa. Można cały rok jeździć z ustawioną temp. na 21st. i jest ok. Cztery strefy i tylna dmuchawa robią robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super. Trzy foteliki z tyłu wchodzą bez problemu. Normalny trzeci rząd prawdziwych foteli (ale uwaga - sufit jest niżej).
3,0
Wyciszenie
U mnie średnio. Powyżej 130km/h jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry moim zdaniem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem, o co chodzi z tylną wycieraczką - zbiera tylko dolną połowę szyby. Dosyć uciążliwa wymiana żarówek. Czujnik cofania głupieje. Szyby żyją własnym życiem...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprężarka klimy. Tylny uszczelniacz wału. Sprzęgło. Równie dobrze można je nazwać eksploatacyjnymi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C8