Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C8

Dominik, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 138KM 101kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C8 2.0 i 16V 138KM 101kW 2002-2014 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mega komfortowo i super bezpiecznie. Cała Rodzinka w komfortowych warunkach dociera zawsze wypoczęta, tam gdzie udajemy się na weekendy czy urlopy. Nic poza wydatkami na eksploatację się nie wydarzyło ( olej płyny filtry klocki tarcze świece )
Wrażenia
5,0
Silnik
Wzór. Nie bierze oleju, jest cichy i przewidywalny. 140 KM wystarcza do podróżowania z całą Rodziną z załadowanym po dach bagażnikiem. Oczywiście, gdyby dorzucić jeszcze z 50 kucyków byłoby nie tylko wzorowo, ale i mega dynamicznie, ale to w końcu VAN a nie ścigacz.
5,0
Skrzynia biegów
Jeśli wiesz że co 50 - 100 tysięcy dobrze jest zainwestować w zmianę oleju w skrzyni ( wbrew oficjalnym informacjom od serwisu, w którym nie przewidują wymian ) to możesz być spokojny. Jeśli nie to szacuje się że skrzynia dociągnie do 200000 kilometrów i trzeba będzie remontować. Ale to pikuś - remont tej skrzyni zamyka się w 7 tysiącach złotych ( DSG od VAG-a to ta kwota razy 2)
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi, działa z należnym wyczuciem, zero niepokojących zjawisk. Citroen to naprawdę dopracowany wóz.
Komfort
5,0
Widoczność
W żadnym z moich aut nie była lepsza. Pomagają czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Co więcej każdy z pasażerów też jest zadowolony.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, intuicyjne. Niektóre rozwiązania, typowo citroenowskie nie wymagają specjalnie przyzwyczajenia, wręcz jakbyśmy sami to wszystko tam umieszczali, dodatkowe lusterko do obserwacji współpasażerów tylnych rzędów - rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na tak wielką furę to super wydajnie. Można pogratulować Francuzom za dodatkowe nawiewy i regulacje na tylne rzędy. Obsługa klimatronika intuicyjna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nigdzie nie jest lepiej, a przymierzałem się do wielu aut i takie rozplanowanie przestrzeni należy uznać za wzorzec. Trzeci rząd to nie fikcja, tam nie trafia się za karę jak u konkurencji.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę niesamowicie, co najwyżej przy prędkościach niedozwolonych na polskich autostradach można podregulować głośność świetnie brzmiącego audio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Płacę tyle za serwis w ASO co przy kompaktowym hyundaiu i 30 , a cytrynkę można uplasować kilka klas wyżej, jest więc cenowo naprawdę w porządku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za znane niemieckie marki trzeba na dzień dobry zapłacić więcej ( bez względu na to czy kupujemy nowe czy używane) a ich awaryjność jest wyższa, co więcej jeżdżą z gracją ogrodowej taczki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było. No dobra przy - 20 ze dwa razy pokazał się błąd czujników parkowania. Przy - 10 już go nie było. Teraz też nie występuje. Kwestia oblodzenia czujników, bądź styków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było. Przez pół roku nawet żarówka się nie przypaliła, co w przypadku citroena można by było uznać za poważną awarię ::)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C8 2.0 i 16V 138KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
11,0
l/100km
12,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C8