Bardzo wygodne auto ! Uwielbiam go prowadzić. Jazda jest bardzo przyjemna, ma się wrażenie, że auto lekko pływa, ale taka właśnie jego specyfika. Spokojnie radzi sobie w zakrętach, amwar czuwa nad tym, by w odpowiednim momencie usztywnić zawieszenie. Moc jest "wystarczająca", bo auto nie zachęca do szybkiej jazdy. Raczej Cię kołyszę, uspokaja :) Bardzo rzadko spotykane, indywidualne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szkoda, że z 3 litrowego v6 biturbo udało się wycisnąć tylko tyle, ale to nie jest auto sportowe. W trasie Karkonosze - Morze - Karkonosze średnia 5,6 l. W dwutonowym aucie ! Ogólnie pod maską dość ciasno, więc naprawy jak to przy takich pojemnościach przynoszą trochę trudności. Na szczęście auto rzadko się psuje. Wg. mnie brzmi fajnie. Kultura pracy to coś z czego słyną silniki HDI. W przypadku DT20C nie jest inaczej.
3,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo płynnie, ale mogłaby być szybsza. Ogólnie chyba pasuje do charakteru auta. To auta dla ludzi chcących dostojnie jechać po drodze, a nie na niej walczyć.
5,0
Układ jezdny
Komfort ponad wszystko, jednak, kiedy go docisnąć świetnie trzyma się drogi. Mimo, że już trochę nim przejechałem, wciąż pozytywnie mnie zaskakuje.
4,0
Karoseria
Pomimo przeszło 300 tys km, ognisk korozji brak. Drzwi, maska aluminiowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Sama widoczność do przodu i na boki ok. Gorzej, jeśli chodzi o tył. Mała w stosunku do wymiarów auta szyba. Oczywiście nad wszystkim czuwają czujniki parkowania, więc da się z tym żyć.
4,0
Ergonomia
Jeśli wcześniej jeździło się czymś niemieckim to trzeba się przyzwyczaić do "dziwnych" rozwiązań. Francuska myśl techniczna jak zawsze lubi iść pod prąd i robić wszystko po swojemu. Mnóstwo przycisków, ale do ogarnięcia.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Typowy dla citroenów problem z klapami nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie auto z mnóstwem miejsca w środku.
5,0
Wyciszenie
W końcu to miała być limuzyna dla prezydenta Francji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z pewnością taniej niż u konkurencji zza odry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane modele można kupić za śmieszne pieniądze. Oczywiście nie są to zazwyczaj niezawodne perełki, jednak coś za coś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 HDI 240KM 177kW
[l/100km]