Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C6

Tadeusz G, 3 lata temu
Silnik 3.0 i V6 215KM 158kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C6 3.0 i V6 215KM 158kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Najlepsze, jakie miałem okazję testować
Karoseria : Super spasowana i aerodynamiczna. Niski współczynnik oporu i cisza w środku.
Inne : Komfort jazdy i cisza w środku nawet przy dużych prędkościach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Rewelacja. Nigdy nie sądziłem, że będę jeździć francuskim flagowcem, a nie BMW lub Mercedesem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossąca V6 i trochę za mało koni (211). Ale daje radę i moc od niskich obrotów. Przyspiesza płynnie. Jest cichy.
5,0
Skrzynia biegów
A cóż można chcieć od dobrej niemieckiej maszyny ZF. Tiptronic działa jak należy.
5,0
Układ jezdny
Pięknie trzyma się drogi nawet na śliskim. Dobrze reaguje na ruch kierownicy. Całość buja się lekko na hydropneumatycznym zawieszeniu i daje ogromny komfort.
5,0
Karoseria
Ciekawy design. Aluminiowe blachy. Dobrze to wszystko spasowane. Ma cały szereg udogodnień. Dobry montaż bagażnika. Składane lusterka i doskonała aerodynamika, która sprawia, że auto jest ciche.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko jest dobrze przeszklone, a ponieważ w środku jest miejsca, jak w autobusie, to i widoczność nie jest blokowana.
5,0
Ergonomia
Jest OK. Trochę kaprawe wzornictwo panelu zegarowego (cyfrowy wyświetlacc prędkości). Dobrze się operuje kierownicą i steruje automatyką prędkości. Skrzynia automatyczna super ergonomiczna. Operowanie położeniem fotela i lusterek świetnie rozwiązane. Komendy głosowe są OK. Duża nawigacja jest słaba, ale to wynika z używanego oprogramowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 4 strefowa działa super, a ma sporo do schłodzenia. Piec po kilometrze jazdy daje już ciepło. Grzanie foteli bez zarzutu. Dmuchawy dają radę i są w miarę wyciszone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w autobusie de Luxe. Dużo miejsca. Brak tylnego mostu dodatkowo zwiększa komfort. Po 12 godzinach jazdy po autostradach Europy wstaje się zza kółka niezbyt zmęczonym. Fotele i kanapa tylna wygodne i sporo jest miejsca na nogi, bo buda jest naprawdę duża.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Do 100 prawie mamy 40 dB (cicha rozmowa). Przy 130 km/h nadal cicho. Nawet przy 150 km/h jest bardzo przyzwoicie. Przy 180 km/h samochód dodatkowo cichnie. Powyżej 200 można spokojnie prowadzić rozmowę między pasażerami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechane 110 000 km, dwie grubsze nawalanki: jedna to wymiana węża ciśnienia zawieszenia (przy 80 000 km (uszkodzenie mechaniczne), a druga to zużycie amortyzatorów przednich (koszt 2400 zł szt.) przy 110 000 km. Poza tym lejemy benzynę i do przodu. W sumie eksploatacja jest średnio tania ze względu na spalanie (w mieście lubi żłopnąć 13 l/100). Na długiej trasie do 130 km/h (np. wyjazd do Austrii) wychodzi niecałe 10 l/100 km. Za ten komfort warto dodać nawet 3 l więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako używany samochód, to jest hit. Jako nowy miał cenę nieco wygórowaną 270 000 zł. Dlatego wyleciał z rynku po wyprodukowaniu 34 000 szt. W każdym razie wart każdej złotówki wydanej przeze mnie. Dzisiaj nie za bardzo mam go na co zamienić, bo jeździ wspaniale mimo 12 lat wspólnych podróży, a wszystko nowsze tej klasy kosztuje horrendalne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak upierdliwych nawalaneh drobnych urządzeń. Elektronika, pomimo że fransuska o dziwo nie zawodzi. Wszystkie części elektryczne i mechanizmy działają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechane 110 000 km, dwie grubsze nawalanki: jedna to wymiana węża ciśnienia zawieszenia (przy 80 000 km (uszkodzenie mechaniczne), a druga to zużycie amortyzatorów przednich (koszt 2400 zł szt.) przy 110 000 km. Poza tym lejemy benzynę i do przodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C6