Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C6

profesor, 14 lat temu
Silnik 3.0 i V6 215KM 158kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C6 3.0 i V6 215KM 158kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne auto pod warunkiem okazyjnego zakupu używanego samochodu. Komfort jazdy porównywalny z Jaguarem XJ. Natomiast elektronika i gadżety stanowią bardzo dobrą zabawkę podczas długiej jazdy.
5,0
Całokształt
Doskonałe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 3000 cm benzynowy o mocy 211 KM (ten z Peugeota) jest za słaby. Do 2 tonowej limuzyny przydałby się silnik 300 konny o lepszym momencie obrotowym na niższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Automat z tiptronic sprawuje się idealnie. Trochę denerwujące są szarpnięcia podczas utrzymywania stałej prędkości przez automatykę cruise powyżej 150 km/h. Ale do 130 km/h wszystko jest idealnie.
5,0
Układ jezdny
Absolutna rewelacja.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko jest super. Zarówno wielkość szyb, jak i układ lusterek są optymalne.
4,0
Ergonomia
Samochód nie jest dla przeciętnych zjadaczy chleba. Wskazane są zapędy inżynierskie do jego obsługi. Jest niezwykle nafaszerowany elektroniką i przeładowany gadżetami. Ten kto potrafi posługiwać się różnymi jego opcjami dojdzie do wniosku, że jest to wszystko fajne i logiczne. Ale do zadowolenia z jazdy C6 można połowę tych gadżetów wyrzucić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czterostrefowa klimatyzacja sprawuje się znakomicie. W upale 35 stopniowym chłodzi do 20 stopni. Gdy zimno - utrzymuje ogrzewanie. Wiatraki niezbyt głośne zapewniają szybką wymianę powietrza w ogromnej bądź co bądź budzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest oddzielna bajka. Brak tylnego mostu i wymiary 4,9 metra przy rozstawie osi 2,9 m oferują ponad przeciętną powierzchnię i komfort dla pasażera. Kierowca ma do dyspozycji luksusowy obszar nawet dla ponad 2 metrowców.
5,0
Wyciszenie
Samochód benzynowy do 100 km/h oferuje niemal absolutną ciszę. Powyżej 130 km/h słychać szum - ale w dalszym ciągu cicha rozmowa jest słyszalna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż w tej kwestii C6 benzynowy należy do bardzo rozrzutnych konstrukcji. W mieście 17-18 l/100. W Szwajcarii na trasach 10,5 l/100. W Niemczech na autostradzie 12,5 l/100. A jak się chce zobaczyć jak to jedzie ile fabryka dała - to 15 l/100. Średnio w Polsce 14 l/100 jest do osiągnięcia bez problemu. Ceny przeglądów: umiarkowanie wysokie
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu Citroen ma całkiem wygórowane żądania. Stratność roczna to około 40% ceny. Dlatego 2-letnie auto jest do kupienia za 1/3 ceny wyjściowej, a wówczas jest to lepiej niż dobrze. Nowe auto nie jest raczej rozsądnym zakupem wobec innych ofert na rynku w podobnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko aby coś wyrokować. Jeden rok i 25 000 km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C6