Zawieszenie
: Świetne auto pod warunkiem okazyjnego zakupu używanego samochodu. Komfort jazdy porównywalny z Jaguarem XJ. Natomiast elektronika i gadżety stanowią bardzo dobrą zabawkę podczas długiej jazdy.
5,0
Całokształt
Doskonałe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 3000 cm benzynowy o mocy 211 KM (ten z Peugeota) jest za słaby. Do 2 tonowej limuzyny przydałby się silnik 300 konny o lepszym momencie obrotowym na niższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Automat z tiptronic sprawuje się idealnie. Trochę denerwujące są szarpnięcia podczas utrzymywania stałej prędkości przez automatykę cruise powyżej 150 km/h. Ale do 130 km/h wszystko jest idealnie.
5,0
Układ jezdny
Absolutna rewelacja.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko jest super. Zarówno wielkość szyb, jak i układ lusterek są optymalne.
4,0
Ergonomia
Samochód nie jest dla przeciętnych zjadaczy chleba. Wskazane są zapędy inżynierskie do jego obsługi. Jest niezwykle nafaszerowany elektroniką i przeładowany gadżetami. Ten kto potrafi posługiwać się różnymi jego opcjami dojdzie do wniosku, że jest to wszystko fajne i logiczne. Ale do zadowolenia z jazdy C6 można połowę tych gadżetów wyrzucić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czterostrefowa klimatyzacja sprawuje się znakomicie. W upale 35 stopniowym chłodzi do 20 stopni. Gdy zimno - utrzymuje ogrzewanie. Wiatraki niezbyt głośne zapewniają szybką wymianę powietrza w ogromnej bądź co bądź budzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest oddzielna bajka. Brak tylnego mostu i wymiary 4,9 metra przy rozstawie osi 2,9 m oferują ponad przeciętną powierzchnię i komfort dla pasażera. Kierowca ma do dyspozycji luksusowy obszar nawet dla ponad 2 metrowców.
5,0
Wyciszenie
Samochód benzynowy do 100 km/h oferuje niemal absolutną ciszę. Powyżej 130 km/h słychać szum - ale w dalszym ciągu cicha rozmowa jest słyszalna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż w tej kwestii C6 benzynowy należy do bardzo rozrzutnych konstrukcji. W mieście 17-18 l/100. W Szwajcarii na trasach 10,5 l/100. W Niemczech na autostradzie 12,5 l/100. A jak się chce zobaczyć jak to jedzie ile fabryka dała - to 15 l/100. Średnio w Polsce 14 l/100 jest do osiągnięcia bez problemu. Ceny przeglądów: umiarkowanie wysokie
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu Citroen ma całkiem wygórowane żądania. Stratność roczna to około 40% ceny. Dlatego 2-letnie auto jest do kupienia za 1/3 ceny wyjściowej, a wówczas jest to lepiej niż dobrze. Nowe auto nie jest raczej rozsądnym zakupem wobec innych ofert na rynku w podobnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko aby coś wyrokować. Jeden rok i 25 000 km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 215KM 158kW
[l/100km]