Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Roberto, 3 lata temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Hydropneumatik: bajka!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łożysko w kole
5,0
Całokształt
Nikt do tej pory nie wyprodukował lepszego kombi. Komfort i wszechstronność. Olbrzymi bagażnik. Trwały, mocny silnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero awarii. Wysoka kultura pracy, odpowiedna moc, dynamika satysfakcjonująca, komfort na autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna. Zero problemów. Biegi wchodzą elegancko.
5,0
Układ jezdny
Hydropneumatyczne zawieszenie to wspaniały wynalazek. Duży komfort z możliwością usztywnienia w trybie sport oraz unoszenia auta gdy jest konieczność wjechania w teren lub pokonania większego krawężnika. 9 lat i działa perfekcyjnie bez konieczności jakiejkolwiek ingerencji. Wystarczająco szybko reaguje na ruchy kierownicą by auto uznać za dynamiczne. Ideał.
5,0
Karoseria
Przez lata zarobił sporo obić parkingowych, których nie usuwałem, bo nie rdzewieją. Więc ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża szyba przednia, duże lusterka, przez tylną również widoczność dobra.
5,0
Ergonomia
Duża wygoda wewnątrz, sporo praktycznych schowków, łatwy dostęp do przełączników. Bardzo dobrze rozwiązany wyświetlacz, który na raz podaje mnóstwo komunikatów - nie trzeba ich szukać, albo wybierać które widać a które nie. Ma wskaźnik temperatury oleju, nie tylko płynu chłodniczego, więc na 100% wiadomo, kiedy silnik jest rzeczywiście rozgrzany i gotów do największego wysiłku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, wielki, ustawny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h jest ok, powyżej trochę przeszkadza szum od lusterek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są raczej tanie - mam na myśli te eksploatacyjne, bo poważnych usterek nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Duże, praktyczne, trwałe auto za adekwatną sumę. Po kiego grzyba przepłacać za topowe marki jak tu masz wszystko co trzeba i to w dużym komforcie?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba było wymienić łożysko w tylnym kole przy około 110 tys. km przebiegu. Czasem potrafi wyłączyć się ekran nawigacji ale bez wpływu na jazdę i pracę silnika. Sam się resetuje i wraca do normy. Nic z tym nie robiłem bo to bardzo rzadka sytuacja. Szybko załącza się economy mode - np. po kilku uniesieniach klapy podczas postoju oczywiście rzadziej gdy jest dobrze naładowany akumulator ale i tak za szybko. Problem mija po włączeniu silnika. Całość wynika z ustawień software i nie jest zbyt uciążliwe. Akumulator fabryczny musiałem wymienić dopiero po 8 latach. Kiepsko działa czujnik deszczu, wiec przestałem go używać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych napraw.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer