Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

thudy, 5 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort jazdy
Silnik : Kultura pracy
5,0
Całokształt
Całość oceniam bardzo pozytywnie. Już przed zakupem ten model bardzo mi przypadł do gustu. Największym atutem jest przede wszystkim nietuzinkowy design i bogate wyposażenie. Posiadam wersję z zawieszeniem HA3+ więc komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie. Samochód jest wygodny i pojemny i wcale nie uważam że trzeba się długo przyzwyczajać do rozmieszczenia przycisków na konsoli. Na dodatkowy plus trzeba zaliczyć kulturę pracy jednostki napędowej - silnik jest bardzo cichy i dynamiczny a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jazda staje się przyjemnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udana jednostka, jedna z najmniej awaryjnych i wbrew pozorom, prostych konstrukcji. Jak już wspomniałem silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i przyzwoitym zużyciem paliwa. Jest cichy i wystarczająco dynamiczny. Nisko umieszczony moment obrotowy sprawia że odnosi się wrażenie że posiada więcej mocy niż podaje producent.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia charakteryzuje się powolną pracą i średnią kulturą pracy. W dobie skrzyń dwusprzęgłowych ta powinna odejść już na emeryturę. Niestety niezawodność tych skrzyń również nie jest na najwyższym poziomie. Zalecenia producenta co do braku konieczności wymiany oleju w skrzyni diametralnie skraca jej żywotność. Przy zakupie używanego samochodu ze skrzynią BVA6 należy zwrócić uwagę na poszarpywanie przy zmianie biegu między 2 a 3 oraz rzadziej między 3 i 4 biegiem - jest to najczęstsza przypadłość tych modeli. Jeżeli nikt wcześniej nie wymieniał oleju w skrzyni może objawiać się taką pracą - zużyciu ulega wtedy sterownik hydrauliczny który niestety na najtańszych nie należy.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest precyzyjny a osoby które jeździły tym samochodem z zawieszeniem HA3+ powiedzą że "jeśli Citoren C5 to tylko z zawieszeniem hydraktywnym" i ja się pod tym stwierdzeniem podpisuję. Komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie i dostosowuje się że warunków na drodze. Odnoszę wrażenie że samochód jest stworzony do pokonywania dużych odległości, właśnie wtedy można poczuć różnicę pomiędzy standardowym zawieszeniem a HA3+.
5,0
Karoseria
Nie do końca wiem co można napisać na temat karoserii prócz tego że na chwilę obecną nie ulega korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo zadowalająca, wszystkie szyby są odpowiedniej wielkości przez co nie zasłaniają pola widzenia. Samochód wyposażony jest w światła ksenonowe w związku z tym tutaj nie ma nic do zarzucenia. Doświetlanie zakrętów jest realizowane przed dodatkowe światło zintegrowane z przeciwmgielnym, co sprawdza się lepiej niż zapalenie zwykłego światła przecimgielnego. Dodatkowym atutem są lusterka boczne fotochromatyczne które podczas oślepiania światłami samochodów jadących z tyłu przyciemniają się zwiększając komfort oraz bezpieczeństwo.
4,0
Ergonomia
W moim odczuciu wszystko jest na swoim miejscu. Kierownica multimedialna jest wyposażona praktycznie we wszystkie niezbędne, najczęściej używane przyciski, w związku z tym nie ma konieczności odrywania rąk aby zmienić ustawienia. Jedynym wielkim minusem jest brak "normalnego" uchwytu na napoje, bo ten umieszczony w podłokietniku to jest chyba jakieś nieporozumienie. Fotele są komfortowe i ilość regulacji pozwala zająć dogodną pozycję - dodatkowym plusem jest pamięć foteli pozwalająca zapisać do dwóch ustawień - szkoda że indeksowanie lusterek zniknęło w nowszych wersjach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik trochę długo się nagrzewa choć ogrzewanie zaczyna działać dość szybko, jednak silnik wtedy jakiś czas jest niedogrzany przez co, jak już wspomniałem nadaje się ona raczej na dłuższe trasy. Klimatyzacja działa sprawnie i nie ma się do czego przyczepić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na brak miejsca nie ma co narzekać. Pomimo że fotele przednie są sporej wielkości a jestem osobą dość wysoką, z tyłu miejsca nie brakuje. Podróżując z dwoma osobami z tyłu można rozłożyć podłokietnik i fotelik samochodowy mieści się bez problemu. Pasażer z przodu może śmiało rozprostować nogi.
4,0
Wyciszenie
Wygląda na to iż im nowszy model, tym wyciszenie gorsze. Pomimo że posiadam szyby akustyczne z przodu to hałas z zewnątrz jest słyszalny. Według opinii użytkowników spowodowane jest to zaniechaniem montażu dodatkowych uszczelek i bardzo kiepskim wyciszeniu drzwi. Na szczęści silnik jest praktycznie niesłyszalny w normalnym zakresie pracy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już wspomniałem spalanie jest na akceptowalnym poziomie - ok. 7 litrów na 100 Km, biorąc pod uwagę automatyczną skrzynię biegów. Niestety ze względu na pojemność ubezpieczenie jest dość wysokie. Nie najniższe są też koszty napraw - jeżeli wziąć pod uwagę ewentualny koszt naprawy skrzyni biegów czy zawieszenia hydropneumatycznego. Ja jednak akceptuję takie koszty ze względu na wysoki komfort i przyjemność z jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych samochodów są stosunkowo niskie. Porównując do aut takich jak VW Passat czy Ford Mondeo - to w tym samym przedziale cenowym mamy samochód młodszy i dużo lepiej wyposażony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną usterką był wyciek z pompy WC, reszta to typowa eksploatacja - wymiana tarcz, klocków, poduszek silnika, skrzyni tulei wahacza itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak, aczkolwiek szykuje się wymiana siłowników (amortyzatorów) hydraulicznych z przodu - koszt to ok. 800zł sztuka.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer