Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Loyd 73, 7 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zawieszenie hydroactiv III - działa bardzo dobrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Inne : problemy z bluetooth
1,0
Całokształt
Ogólnie ładne i wygodne auto, dobrze wyposażone w wersji Exclusive. w miarę ciche do prędkości 130km/h , natomiast silnik 2.0HDI mimo wielu dobrych opinii - ja oceniam bardzo krytycznie - uległ zatarciu po przejechaniu 59500km. przy bardzo spokojnej eksploatacji i systematycznemu serwisowaniu w ASO. Podejście Citroen Polska do problemu - jest naganne i wręcz niezrozumiałe. Dlatego nigdy więcej takiego auta nie kupię - i to nie dlatego że silnik się rozsypał przy tak małym przebiegu, ale ze względu na podejście Citroena do powstałego problemu.
Wrażenia
1,0
Silnik
ogólnie silnik jest dość dynamiczny, i stosunkowo niewiele pali oczywiście do rozsądnych prędkości - powyżej 140 km/h spalanie wzrasta do ok. 8,5 każde 10km/h więcej to ok. 1L więcej w spalaniu. Natomiast silnik przy przebiegu 59500 km uległ poważnej awarii - korbowód uszkodził blok silnika i oczywiście doszło do zatarcia. auto 10 miesięcy po gwarancji, systematycznie serwisowane w ASO co 12 miesięcy. Wymiana silnika na nowy w ASO to koszt ok. 40 tys. złotych brutto w tym robocizna serwisu - do jakiś dramat - niestety Citroen mimo wielu argumentów nie chce wykonać naprawy w ramach rękojmi - po wielu korespondencjach proponuje "udział" w kosztach naprawy - co i tak jest nieadekwatne do wartości auta po niecałych 3 latach użytkowania od nowości, - dlatego nigdy więcej takiego auta.
3,0
Skrzynia biegów
działa normalnie, nie jest jakaś super szybka, ale nie ma powodu do stresu.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie hydroactiv III - świetnie się sprawdza - po prostu nie trzęsie tak jak w innych autach np. passacie. w szybkich zakrętach już trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bez uwag - jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu mało miejsca na nogi szczególnie za fotelem kierowcy.
4,0
Wyciszenie
auto jest ciche do prędkości 120 - 130km/h powyżej jest już gorzej, silnik jest już mocno słyszalny, sumy wynikające z oporu powietrza są zbyt duże. Najlepiej jest do 100km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie jest ok. w mieście przy normalnej jeździe ok. 7,5L/100km trasa - prędkość w przedziale 90 - 120 średnie spalanie ok. 6,5 przy prędkościach 140 ok. 8,5-9L/100km prędkość 160 - ok. 9,5 - 10L/100km w mieście na krótkich odcinkach ( niecałe 5km ) - spalanie ok. 12,5L/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
silnik uległ zatarciu przy przebiegu 59500km. Dodam że auto eksploatowane bardzo spokojnie i systematycznie serwisowane w ASO raz w roku ze względu na niskie przebiegi.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. - zatarcie silnika, uszkodzenie bloku przez korbowód - przysłowiowa korba wyszła bokiem przy prędkości niecałe 80km/h

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Tourer