Zawieszenie
: zawieszenie hydroactiv III - działa bardzo dobrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Inne
: problemy z bluetooth
1,0
Całokształt
Ogólnie ładne i wygodne auto, dobrze wyposażone w wersji Exclusive. w miarę ciche do prędkości 130km/h , natomiast silnik 2.0HDI mimo wielu dobrych opinii - ja oceniam bardzo krytycznie - uległ zatarciu po przejechaniu 59500km. przy bardzo spokojnej eksploatacji i systematycznemu serwisowaniu w ASO. Podejście Citroen Polska do problemu - jest naganne i wręcz niezrozumiałe. Dlatego nigdy więcej takiego auta nie kupię - i to nie dlatego że silnik się rozsypał przy tak małym przebiegu, ale ze względu na podejście Citroena do powstałego problemu.
Wrażenia
1,0
Silnik
ogólnie silnik jest dość dynamiczny, i stosunkowo niewiele pali oczywiście do rozsądnych prędkości - powyżej 140 km/h spalanie wzrasta do ok. 8,5 każde 10km/h więcej to ok. 1L więcej w spalaniu. Natomiast silnik przy przebiegu 59500 km uległ poważnej awarii - korbowód uszkodził blok silnika i oczywiście doszło do zatarcia. auto 10 miesięcy po gwarancji, systematycznie serwisowane w ASO co 12 miesięcy. Wymiana silnika na nowy w ASO to koszt ok. 40 tys. złotych brutto w tym robocizna serwisu - do jakiś dramat - niestety Citroen mimo wielu argumentów nie chce wykonać naprawy w ramach rękojmi - po wielu korespondencjach proponuje "udział" w kosztach naprawy - co i tak jest nieadekwatne do wartości auta po niecałych 3 latach użytkowania od nowości, - dlatego nigdy więcej takiego auta.
3,0
Skrzynia biegów
działa normalnie, nie jest jakaś super szybka, ale nie ma powodu do stresu.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie hydroactiv III - świetnie się sprawdza - po prostu nie trzęsie tak jak w innych autach np. passacie.
w szybkich zakrętach już trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bez uwag - jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu mało miejsca na nogi szczególnie za fotelem kierowcy.
4,0
Wyciszenie
auto jest ciche do prędkości 120 - 130km/h powyżej jest już gorzej, silnik jest już mocno słyszalny, sumy wynikające z oporu powietrza są zbyt duże. Najlepiej jest do 100km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie jest ok.
w mieście przy normalnej jeździe ok. 7,5L/100km
trasa - prędkość w przedziale 90 - 120 średnie spalanie ok. 6,5
przy prędkościach 140 ok. 8,5-9L/100km
prędkość 160 - ok. 9,5 - 10L/100km
w mieście na krótkich odcinkach ( niecałe 5km ) - spalanie ok. 12,5L/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
silnik uległ zatarciu przy przebiegu 59500km. Dodam że auto eksploatowane bardzo spokojnie i systematycznie serwisowane w ASO raz w roku ze względu na niskie przebiegi.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. - zatarcie silnika, uszkodzenie bloku przez korbowód - przysłowiowa korba wyszła bokiem przy prędkości niecałe 80km/h
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]