C5-ka jest ciekawa stylistycznie zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jest naprawdę ładnym samochodem i względnie wygodnym. Niestety to w zasadzie większość zalet jakie ten samochód ma - a przepraszam, jeszcze super silnik i to w zasadzie tyle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tą masę to silnik naprawdę dobrze sobie radzi przy tym mało paląc. Kultura pracy zadowalająca, nie jest nazbyt głośny i daje frajdę z jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jestem ekspertem ale zestrojenie tej skrzyni jest dość dziwne. Nie jeździłem nigdy wcześniej dieslami więc może po prostu tak ma być. W każdym razie w porównaniu z moim poprzednim starym Peugeotem 406 jest gorzej. Przy małej prędkości po wrzuceniu na 2-ke poniżej 1000 obr silnik gaśnie -podobnie na 3-kę zbyt wcześnie nie można wrzucać.
3,0
Układ jezdny
Podobnie jak poprzednio w porównaniu do starej 406-ki jest gorzej - naprawdę (moja C5 jest bez hydro). i nie ma mowy o wybitych tulejach czy innych luzach. Po zakupie zrobiłem generalny remont zawieszenia na oryginalnych częściach. Zawieszenie wielowahaczowe kompletnie się tu nie sprawdza. Stara 15 letnia 406 lepiej wybiera nierówności a ma o wiele prostsze zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma do czego się przyczepić.
4,0
Ergonomia
Ta kierownica - do niektórych funkcji trzeba oderwać rękę od obręczy. Poza tym wszystko super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety mimo tak wielkiego samochodu miejsca jest mniej niż w starszej wersji C5-ki oraz, mały bagażnik. Natomiast pochwalić należy za fajną pozycję za kierownicą.
3,0
Wyciszenie
Na tą klasę samochodu wyciszenie jest skandaliczne. Na pocieszenie mogę tylko napisać że w Mondeo jest jeszcze gorzej. W C5-tce bardzo słabe jest wyciszenie od wiatru - gorzej niż w P406. Szczególnie boczny wiatr powoduje straszny szum. Dach gorzej wyciszony niż P406 - słyszę przelatujące nad autem samoloty jakby dachu w ogóle nie było - mieszkam blisko lotniska. To akurat mało przeszkadza ale, to pewnie też ma wpływ na poziom szumu przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie koszty utrzymania skomplikowanego zawieszenia - pisze tu o wersji bez hydro.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jaka jakość taka cena!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie mam tylko koszty eksploatacyjne - wysokie ale, jednak eksploatacyjne. Dodatkowo wymieniłem też poduszki pod silnikiem która chyba jest za ciężki dla tych poduszek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mi się nic nie wydarzyło ale koledze padła maglownica po 100 tyś. a, po 150 tyś dwa siłowniki hydro przód. Jeśli chodzi o mnie to cicho wyje mi skrzynia biegów. Jeśli coś wysiądzie tam to koszty będą :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]