Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

pnasz@wp.pl, 10 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest super komfortowe.
5,0
Całokształt
Bardzo wygodny i komfortowy samochód, bardzo dobry dla rodziny w wersji kombi. Bardzo dobry stosunek cena / jakość. Ma drobne mankamenty o których piszę poniżej, i gdyby była ocena 4,5 to taką bym wystawił. Nie nadaje się dla kogoś kto ma sportowe zacięcie, będą go denerwowały lekkie przechyły nadwozia przy skręcaniu w łukach przy większych prędkościach, no cóż, hydro-pneumatyczne zawieszenie czyni z niego poduszkowca. Tryb sport usztywnia zawieszenie, ale do sportowej charakterystyki jest mu daleko, to komfortowa, cicha limuzyna z dużym bagażnikiem (kombi).
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, mało pali (po okresie docierania), średnia za rok wyliczona z tankowań to 6,97 l/100km przy proporcjach 35% trasa, 65% miasto i to z automatem. Bardzo podoba mi się jego charakterystyka pracy. Styl jazdy spokojny Polecam WEBASTO, nie tylko jeżeli chodzi o podgrzanie wnętrza i braku konieczności skrobania szyb, ale iż silnik jest szybciej rozgrzany ale zużycie paliwa spada.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma jeden mankament, kiedy dynamicznie chce się ruszyć np. z drogi podporządkowanej to "myśli" około 1sek. zanim zacznie ruszać, oczywiście można dużo mocniej wcisnąć gaz ale wtedy jest ruszanie z piskiem. Dolegliwość znika kiedy wybierzemy tryb sport, ale nie o to przecież chodzi.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi przy spokojnym stylu jazdy. Kierownica jest jakby odizolowana od podwozia co jest i dobre i nie dobre, ale nie czuć nic (niestety) co "robią" koła. Kierownica nie wraca sama do jazdy na wprost po skręcie, trzeba nią wrócić - oczywiście nie wymaga to najmniejszej siły. Hydro-pneumatyczne zawieszenie samo-poziomuje się do tego samego poziomu bez względu na obciążenie samochodu! Perfekcyjna jest możliwość uniesienia samochodu przy wjeździe na wyższy krawężnik nie ma ryzyka uszkodzenia zderzaka, podwozia.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu ocena na 4,5, przy manewrowaniu przydaje się kamera cofania oraz czujniki parkowania. Słupki są duże, ale coś za coś.
4,0
Ergonomia
Generalnie ok, ale jest kilka bzdurnych wynalazków, np. uchwyt na napoje w ... schowku (podłokietniku), przycisk włączający światła awaryjne... po stronie pasażera. Nawigacja (chyba Beckera) jest najbardziej beznadziejna jaką widziałem, ergonomii zero, wytyczanie tras takie sobie, aktualizacja map generalnie raz do roku za prawie 600 PLN i ... wgrywamy mapy według stanu rok wcześniej, to jakaś żenada. Brak miejsca gdzie łatwo można odłożyć telefon i portfel z dokumentami. Stała środkowa część kierownicy mnie się średnio podoba bo ciężko operuje się przyciskami na niej, trzeba odrywać ręce od kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Temperatura wewnątrz zależy od temperatury na zewnątrz. W zimę nie dogrzewa kliku centymetrów dolnej partii szyby przednie co powoduje że od wewnątrz ulega zaparowaniu, od zewnątrz oblodzeniu łącznie z wycieraczkami. Plusem jest to że kierownica powietrza na przednią szybę jest zrobiona tak że nawet przy silnym nawiewie nie wieje w oczy, to naprawdę duży plus. Przy czarnym lakierze, w lato w słonecznych włoszech klimatyzacja ma co robić, chyba trochę za mało zwymiarowana.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdybym mierzył mniej niż 180 cm. byłoby 5. Przy 190 cm wzrostu aby mi było wygodnie odsuwam siedzenie do tyłu a wtedy pasażer z tyłu jeżeli liczy powyżej 175 cm. krzyczy abym sie do przodu posunął.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h totalna cisza, co jakiś czas 3-4 miesiące trzeba uszczelki nasmarować bo zaczyna być słychać świstanie powietrze powyżej 100 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zyżycie paliwa 6,97 l/100 km przy samochodzie ważącym prawie 1,7 t uważam za bardzo dobry wynik. jeżeli tym samochodem planujemy dłużej pojeździć to wymiana oleju w silniku co 30 tyś km przy naszych warunkach drogowych i brak wymiany oleju w skrzyni biegów to jakieś nie porozumienie. Znajomy mechanik naprawiający te samochody powiedział mi że jak będe wymieniał olej co 15 tyś a w skrzyni (automat) co 45 tyś. to ... niestety dla niego nie będę do niego przyjeżdżał.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywałem ten samochód z AUDI A6, Audi jest lepiej wykończone, ale w Cytrynie jest dużo ciszej! Uważam że stosunek jakość cena jest bardzo dobry, jedynym lepszym produktem byłby Peugeot 508, ale nie ma niestety zawieszenia hydro-pneumatycznego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji wymiana czujnika poziomu oleju w silniku. W zimę "głupieją" czujniki parkowania - oblodzenie - ale ten typ tak ma. Słaby materiał w konsoli środkowej kiedy oprzemy nogę o niego, skrzypi, podobnie uchwyty do otwierania drzwi. Po "pryśnięciu" WD 40 w te szczeliny nic się nie dzieje. W trakcie jazdy... jak na razie nic nie skrzypi, ale to dopiero rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Tourer