Karoseria
: wysoka jakośc wykonczenia , fenomenalny komfort i wyciszenia
5,0
Całokształt
Czarujący samochód o manierach limuzyny.Zapewnia relaksującą podróż po dowolnej nawierzchni. Wysmakowana estetyka i lepsze niż u konkurencji materiały. Rewelacyjne przednie fotele, tylna kanapa na 5. Silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy,powyżej 2000 obrotów gwarantuje dobrą dynamikę. Świetne skrętne biksenony + bierne doświetlenie zakrętów halogenami. W wersji Exlusive znakomite wyposażenie ( brakuje tylko zmieniarki i USB )
Wrażenia
5,0
Silnik
kultura pracy silnika wspaniała w porównaniu do konstrukcji VW, Toyoty, starszych PSA czy Renault.Znakomita elastyczność.Na 6 biegu można jechać od 80 do 210 km/h.Poza tym silnik pięknie brzmi i jest świetnie wyciszony(także z zewnątrz).Dynamika jest tylko dobra ale to ciężkie auto.Silnik swobodnie rozkręca się do 5000 obr ( warto uważać, bo czerwone pole na obrotomierzu rozpoczyna się od 4500 obr.)
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma powodów do większych narzekań, jeśli się pamięta o tym , że to nie jest sportowa skrzynia i sportowy samochód. Poza tym biegi TRZEBA UMIEĆ ZMIENIAĆ.
5,0
Układ jezdny
znakomite resorowanie ,komfort podróży nie do pobicia w tej klasie.Samochód pewnie trzyma się drogi,dynamiczną, szybką jazdę ułatwia utwardzenie zawieszenia . Możliwość regulacji wysokości zawieszenia jest bardzo przydatna na drogach gruntowych i w głębszym śniegu w zimie. Pewne trzymanie się drogi na zakrętach. Układ kierowniczy nieco zbyt mało bezpośredni, w ciasnych łukach trzeba się nieco nakręcić kierownicą. To jest limuzyna a nie GTI.
Komfort
3,0
Widoczność
Na 3+. Do przodu i na boki dobrze, do tyłu przeciętnie.Trzeba BARDZO uważać przy wycofywaniu z szeregu samochodów ze względu na szeroki słupek środkowy i olbrzymie oparcie fotela przedniego,przesłaniające widok. Bardzo dobre jest pole widzenia lusterek zewnętrznych , choć fałszywie oddalają one widziane pojazdy, dając olbrzymi kontrast z lusterkiem wewnętrznym-łatwo jest komuś zajechać drogę zmieniając pas.
4,0
Ergonomia
Ogólnie dobrze.Obsługa kierownicy z nieruchomym panelem centralnym wygodna, pozostałe przełączniki również nieżle. Duży minus za brak schowka na okulary oraz umieszczenie jedynego przedniego uchwytu na kubek w schowku w podłokietniku(koszmar).
Ponadto wszystkie schowki są za małe a kieszenie w drzwiach symboliczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja bardzo dobrze. To ważne , bo szybsza jazda z uchylonymi szybami ( już powyżej 100 km ) powoduje znaczny hałas. Ogrzewania, jak dotąd , nie używałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko Mondeo oferuje więcej.
5,0
Wyciszenie
Mam wersję Exlusive-wyciszenie jest najwyższej próby.Jazdy testowe obywałem Confortem,który jest nieznacznie głośniejszy ,a i tak lata świetlne przed konkurencją.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście na razie 7,5 do 8 l/ 100 km. Jednak moja trasa do pracy to tylko 5,4 km. Na trasie zależnie od stylu jazdy od 6,2 do 7,4 l/100 km.
Jak dotąd, jedyne moje czynności serwisowe to kontrola ciśnienia w oponach i uzupełnienie płynu do spryskiwaczy. O cenie przeglądów i napraw nie mogę jeszcze nic napiasać.
4,0
Stosunek jakość/cena
KLient nigdy nie jest zadowolony z ceny. Za wersję Exlusive z nawigacją My Way , bocznymi poduszkami tylnymi,elektrochromatycznymi zewnętrznymi lusterkami i przednimi czujnikami parkowania 108 500 PLN w leasingu , po rabacie. Nie żałuję- oglądałem dzisiaj nowe Volvo S 60- ma gorsze materiały wykończeniowe , a sposób domykania drzwi to poziom Łady a nie klasy premium. Wprawdzie C5 to nie jest jeszcze klasa premium ale klasie średniej odjechał daleko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z niewiadomych przyczyn nie działa przycisk do obniżania zawieszenia umieszczony w bagażniku, chociaż przyciski do podnoszenia i obniżania zawieszenia w panelu centralnym działają bezbłędnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic , ale to dopiero 8300 km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]