Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Andrzej, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wysoka jakośc wykonczenia , fenomenalny komfort i wyciszenia
5,0
Całokształt
Czarujący samochód o manierach limuzyny.Zapewnia relaksującą podróż po dowolnej nawierzchni. Wysmakowana estetyka i lepsze niż u konkurencji materiały. Rewelacyjne przednie fotele, tylna kanapa na 5. Silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy,powyżej 2000 obrotów gwarantuje dobrą dynamikę. Świetne skrętne biksenony + bierne doświetlenie zakrętów halogenami. W wersji Exlusive znakomite wyposażenie ( brakuje tylko zmieniarki i USB )
Wrażenia
5,0
Silnik
kultura pracy silnika wspaniała w porównaniu do konstrukcji VW, Toyoty, starszych PSA czy Renault.Znakomita elastyczność.Na 6 biegu można jechać od 80 do 210 km/h.Poza tym silnik pięknie brzmi i jest świetnie wyciszony(także z zewnątrz).Dynamika jest tylko dobra ale to ciężkie auto.Silnik swobodnie rozkręca się do 5000 obr ( warto uważać, bo czerwone pole na obrotomierzu rozpoczyna się od 4500 obr.)
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma powodów do większych narzekań, jeśli się pamięta o tym , że to nie jest sportowa skrzynia i sportowy samochód. Poza tym biegi TRZEBA UMIEĆ ZMIENIAĆ.
5,0
Układ jezdny
znakomite resorowanie ,komfort podróży nie do pobicia w tej klasie.Samochód pewnie trzyma się drogi,dynamiczną, szybką jazdę ułatwia utwardzenie zawieszenia . Możliwość regulacji wysokości zawieszenia jest bardzo przydatna na drogach gruntowych i w głębszym śniegu w zimie. Pewne trzymanie się drogi na zakrętach. Układ kierowniczy nieco zbyt mało bezpośredni, w ciasnych łukach trzeba się nieco nakręcić kierownicą. To jest limuzyna a nie GTI.
Komfort
3,0
Widoczność
Na 3+. Do przodu i na boki dobrze, do tyłu przeciętnie.Trzeba BARDZO uważać przy wycofywaniu z szeregu samochodów ze względu na szeroki słupek środkowy i olbrzymie oparcie fotela przedniego,przesłaniające widok. Bardzo dobre jest pole widzenia lusterek zewnętrznych , choć fałszywie oddalają one widziane pojazdy, dając olbrzymi kontrast z lusterkiem wewnętrznym-łatwo jest komuś zajechać drogę zmieniając pas.
4,0
Ergonomia
Ogólnie dobrze.Obsługa kierownicy z nieruchomym panelem centralnym wygodna, pozostałe przełączniki również nieżle. Duży minus za brak schowka na okulary oraz umieszczenie jedynego przedniego uchwytu na kubek w schowku w podłokietniku(koszmar). Ponadto wszystkie schowki są za małe a kieszenie w drzwiach symboliczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja bardzo dobrze. To ważne , bo szybsza jazda z uchylonymi szybami ( już powyżej 100 km ) powoduje znaczny hałas. Ogrzewania, jak dotąd , nie używałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko Mondeo oferuje więcej.
5,0
Wyciszenie
Mam wersję Exlusive-wyciszenie jest najwyższej próby.Jazdy testowe obywałem Confortem,który jest nieznacznie głośniejszy ,a i tak lata świetlne przed konkurencją.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście na razie 7,5 do 8 l/ 100 km. Jednak moja trasa do pracy to tylko 5,4 km. Na trasie zależnie od stylu jazdy od 6,2 do 7,4 l/100 km. Jak dotąd, jedyne moje czynności serwisowe to kontrola ciśnienia w oponach i uzupełnienie płynu do spryskiwaczy. O cenie przeglądów i napraw nie mogę jeszcze nic napiasać.
4,0
Stosunek jakość/cena
KLient nigdy nie jest zadowolony z ceny. Za wersję Exlusive z nawigacją My Way , bocznymi poduszkami tylnymi,elektrochromatycznymi zewnętrznymi lusterkami i przednimi czujnikami parkowania 108 500 PLN w leasingu , po rabacie. Nie żałuję- oglądałem dzisiaj nowe Volvo S 60- ma gorsze materiały wykończeniowe , a sposób domykania drzwi to poziom Łady a nie klasy premium. Wprawdzie C5 to nie jest jeszcze klasa premium ale klasie średniej odjechał daleko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z niewiadomych przyczyn nie działa przycisk do obniżania zawieszenia umieszczony w bagażniku, chociaż przyciski do podnoszenia i obniżania zawieszenia w panelu centralnym działają bezbłędnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic , ale to dopiero 8300 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer