Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

KaSa777, 6 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Genialny
Karoseria : przestronna
Silnik : Nr1, Bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak podręcznego miejsca na kubek (nie mówiąc o tym w schowku) ale do się z tym żyć.
5,0
Całokształt
Witam, będę porównywał się do dwóch moich aut. Poprzedniego Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF i Obecnego równoległego Audi A4 B8 sedan 2.0 CAGA. Wszystkie trzy auta z max wyposażone. I teraz uwaga! jak by nawet Citroen tyle kosztował co A4 B8 z tego samego rocznika to teraz wybrałbym Citroena C5 III. Auto jest cudowne. Osobiście jestem powściągliwy w słodzeniu ale po trzech latach testowania/katowania w przeróżnych warunkach C5-ka sprawdziła się w 100%. Polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Doznania z jazdy porównywalne z autami porównywalnymi A4 B6/A4 B8 (przy przyspieszaniu na 2 biegu zrywa przyczepność tak jak w porównywanych) kultura pracy najlepsza. Spalanie podobne (pełny ładunek, autostrada, tempomat, 150km/h spalanie max 7L) natomiast innym razem, Teraz uwaga! Na jednym tankowaniu w Polsce dojechałem do Warny w Bułgarii 1250 km Jazda po drogach wiejskich i międzymiastowych (zgodnie z przepisami) 5 -5,5L. Ten silnik jest okrzyknięty mianem najmniej awaryjnym silnikiem. Ja nie zapeszam. Dodatkowo jest bardo tanim w naprawach jak by się komuś coś przytrafiło. Średnio takie komplety jak: rozrząd, kompletne sprzęgło, wtryski są o około 30% tańsze od porównywanych.
5,0
Skrzynia biegów
Po prostu idealnie, dobre przełożeni, biegi wskakują leciutko.
5,0
Układ jezdny
O zawieszeniu inne mogą pomarzyć. Ktoś kiedyś napisał "dziurawe drogi stają się gładkie" Ciekawostka, Kiedyś jechaliśmy na dwa auta C5 III i A4 B8 po pewnym czasie kolega dzwoni abym zwolnił bo w Audi nie da się jechać tak szybko po tej drodze a jemu już dłużej takich drgań nie wytrzyma. A pyzatym zawieszenia utwardza się w zakręt, trzyma stały prześwit, a kiedy obciążymy auto to nawet się podniesie ponad nominał i utwardzi. Hamulce C5 ma genialne (bardzo lekko wystarczy nacisnąć na pedał hamulca aby zblokować koła). Manewrowość w mieście przy parkowaniu również wygrywa z autami porównywalnymi (park troniki tu nie wątpliwie pomagają) ale skręt jest duży. Kierownica obraca się bardzo lekko na parkingu natomiast w trasie utwardza się jak i zawieszenia po 110km/h
5,0
Karoseria
Co tu mówić ładny dizajn na kołach 17" 245 za pakietem crosstourer. Przestrzeń porównywalna z Audi A6. W tym aucie nie czuć zmęczenia. Przejechałem 1700 na raz i było ok nic cie bolało. Należy jeszcze wspomnieć o genialnych fotelach oprócz masażu regulowane/łamane oparcie na wysokości barków. A w moim system multimedialny (NG4 NaviDrive 3D HDD) w oryginale po Polsku z Polskim lektorem oraz odtwarzaniem filmów DVD - bajka (używałem A4 B6 RNS-e, a w A4 B8 MMI 2G) i uważam że jednak NG4 jest lepszy. Bardzo dobrze jes rozwiązane zarządzanie włączaniem świateł (dzień/noc, deszczowo/bezdeszczowo) i oczywiście wszystko jest pod ręką, poza jednym - miejscem na kubek.
Komfort
5,0
Widoczność
Kierowca ma bardzo dobrą pozycję za kierownicą, duży samochód, a nie widać nosa maski, następny plus to widoczność w lusterkach - super.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i działa automatycznie intuicyjnie, fotele genialne, tylna kanapa kubełkowa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak ja to i moi znajomi co mają takie auta zwracają uwagę na cichość i intuicyjność działania klima tonika. Działa dużo ciszej niż w A4 B6 i A4 B8 a dodatkowo nie dmuch uporczywie po oczach. Szyby termiczne i oryginalnie przyciemniane w trze stopniach!!! (bagarznik, tylny rząd i przód) powoduje zmniejszone nagrzewanie wnętrza.natomiast mam odczucie że w zimie a jakieś 2km później osiąga tą temperaturę co A4 B6 i A4 B8.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetna, tak jak w Audi A6
5,0
Wyciszenie
Lepsze niż A4 B6 i A4 B8. Potrójne uszczelnienie drzwi, wszystkie szyby trójwarstwowe z 1mm tworzywem sztucznym w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto należy zakwalifikować do bezawaryjnych, Po rozeznaniu cen części eksploatacyjnych (Hamulce, rozrząd, sprzęgło, wtryski) to różnica o około 20 - 30% tańsze niż Audi A4 .
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo korzystny, polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje 215 tyś km. Ja nim przejechałem 80 tyś km i nic nie denerwuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje 215 tyś km. Ja nim przejechałem 80 tyś km i nic nie denerwuje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer