Wóz inny niż wszystkie. Trzeba zaakceptować pewne mankamenty. Dla mnie to brak uchwytów na kubki, p oraz pierwszy i drugi. Potem ewentualnie trochę małe kieszenei w drzwiach i brak otwartej nieco większej półeczki gdzie można dać smartfona ( z tej pod radiem wypada gdy się przyśpiesza ). Składanie tylnej kanapy wraz z roletą i siatką, dość uciążliwe. Ale jak się ruszy... mmmm .
Poza czujnikami parkowania z przodu które na początku trochę wariowały, np. w śnieżycy, nie mam żadnych usterek. Po prostu C5 jeździ i tyle. Zobaczymy przy 200 tys., ale do 100 nic się nie działo, co np. w VW byłoby ewenementem.
Wrażenia
4,0
Silnik
143KM i ponad 1.600kg a zupełnie wystarcza. dopiero w pełni załadowany na wakacje - przydałoby się trochę więcej koni. Bezawaryjny. O ogólnie nie mam uwag, ale przyjemniejszy w użytkowaniu wydaje mi się dCi z Renault.
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie skrzyni dobre. Skrzynia niestety trochę haczy, zwłaszcza wsteczny, 1 i 2. Skrzynia w Renault Lagunie działa o wiele przyjemniej.
5,0
Układ jezdny
Auto płynie. Komfort na poziomie klasy wyższej. Stworzone do dłuższych podróży. W ciasnych wirażach nie czuje się najlepiej , ale sobie radzi. Uczucie sterowania statkiem. Bardzo stabilny. Przesiadka z C5 do innego auta tej klasy to jak przesiąść się z wygodnego fotela na krzesło
Komfort
3,0
Widoczność
Dosć grube słupki z przodu, małe boczne szyby - ale inne auta tej klasy nie są lepsze.
4,0
Ergonomia
Po przyzwyczajeniu się, jedyne co ciągle myli mi się - to sterowanie radiem z kierownicy. W poprzedniej generacji C5 , zwykły joystick pod kierownicą był znacznie bardziej poręczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, funkcja odrmażania/odparowywania przedniej szyby działa bardzo dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wystarczająco miejsca, wygodnie, ale szału nie ma.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ale w tej klasie to standard.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok. 10% drożej niż w Renault. Oprócz standardowego przeglądu z olejem, filtrami, raz tylko zmieniane byly klocki hamulcowe. Części blacharskie - drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2010 wersja Confort z nawigacją i dużym wyświetlaczem, Tourer 2.0HDI kosztował 99 tys. Skoda Superb z TDI z porównywalnym wyposażeniem była droższa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy wnętrza - uchwyty w drzwiach wytarły się, gałka zmiany biegów, siatka w bagazniku zepsuła się, ułamał się haczyk w bagażniku. Uchwyty i gałkę wymieniłem w ASO na nową
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]