Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

PN1500, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wóz inny niż wszystkie. Trzeba zaakceptować pewne mankamenty. Dla mnie to brak uchwytów na kubki, p oraz pierwszy i drugi. Potem ewentualnie trochę małe kieszenei w drzwiach i brak otwartej nieco większej półeczki gdzie można dać smartfona ( z tej pod radiem wypada gdy się przyśpiesza ). Składanie tylnej kanapy wraz z roletą i siatką, dość uciążliwe. Ale jak się ruszy... mmmm . Poza czujnikami parkowania z przodu które na początku trochę wariowały, np. w śnieżycy, nie mam żadnych usterek. Po prostu C5 jeździ i tyle. Zobaczymy przy 200 tys., ale do 100 nic się nie działo, co np. w VW byłoby ewenementem.
Wrażenia
4,0
Silnik
143KM i ponad 1.600kg a zupełnie wystarcza. dopiero w pełni załadowany na wakacje - przydałoby się trochę więcej koni. Bezawaryjny. O ogólnie nie mam uwag, ale przyjemniejszy w użytkowaniu wydaje mi się dCi z Renault.
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie skrzyni dobre. Skrzynia niestety trochę haczy, zwłaszcza wsteczny, 1 i 2. Skrzynia w Renault Lagunie działa o wiele przyjemniej.
5,0
Układ jezdny
Auto płynie. Komfort na poziomie klasy wyższej. Stworzone do dłuższych podróży. W ciasnych wirażach nie czuje się najlepiej , ale sobie radzi. Uczucie sterowania statkiem. Bardzo stabilny. Przesiadka z C5 do innego auta tej klasy to jak przesiąść się z wygodnego fotela na krzesło
Komfort
3,0
Widoczność
Dosć grube słupki z przodu, małe boczne szyby - ale inne auta tej klasy nie są lepsze.
4,0
Ergonomia
Po przyzwyczajeniu się, jedyne co ciągle myli mi się - to sterowanie radiem z kierownicy. W poprzedniej generacji C5 , zwykły joystick pod kierownicą był znacznie bardziej poręczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, funkcja odrmażania/odparowywania przedniej szyby działa bardzo dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wystarczająco miejsca, wygodnie, ale szału nie ma.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ale w tej klasie to standard.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok. 10% drożej niż w Renault. Oprócz standardowego przeglądu z olejem, filtrami, raz tylko zmieniane byly klocki hamulcowe. Części blacharskie - drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2010 wersja Confort z nawigacją i dużym wyświetlaczem, Tourer 2.0HDI kosztował 99 tys. Skoda Superb z TDI z porównywalnym wyposażeniem była droższa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy wnętrza - uchwyty w drzwiach wytarły się, gałka zmiany biegów, siatka w bagazniku zepsuła się, ułamał się haczyk w bagażniku. Uchwyty i gałkę wymieniłem w ASO na nową
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer