Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

mikolaj2481, 11 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To jest normalnie najmocniejszy atut tego auta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek bardzo ładnie pracuje, to zupełnie inna praca diesla jak przy niemieckich autach. Jest bardzo cichutki, i jak auto jest rozgrzane, to praktycznie nic nie słychać, że coś pracuje pod maską. Ale jak dla mnie jak na tą masę tego autka, to przydałoby się z 30 KM więcej, nie jest źle, ale szału też niema.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie był manual, więc nie bardzo jest co opisywać, biegi fajnie wchodzą, nie miałem żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo byłem mile zaskoczony, ja na zawieszenie Hydrauliczne, myślałem że będzie pływał w zakrętach, ale niespodzianka. Bardzo fajnie wchodzi się w zakręty, nie wychyla się na boki a przy trybie sport zdecydowanie całe zawieszenie się utwardza. Niestety w przeciągu pół roku wymieniem jeden amortyzator przedni,koszt w ASO 850 zł i obie półosie, koszt w ASO 1600 zł.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność całkiem możliwie, chociaż bez sensorów parkowania chyba byłby problem podczas cofania. Bardzo mała wycieraczka szyby tylnej, ale duży plus za wycieraczki szyby przedniej. Rozchodzą się na boki i przez to więcej szyby jest czystej.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski bardzo czytelne i łatwe w obsłudze. Może na samym początku jest wrażenie, że wszystkiego jest bardzo dużo i ciężko to ogarnąć, ale po pierwszym zapoznaniu się z wnętrzem wiadomo co do czego. Jedyny największy minus, to brak uchwytów na kawę, jaka mądra głowa umieściła uchwyt w podłokietniku?? Podczas jazdy nie ma możliwości postawienia tam żadnego kubka....
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działało jak należy, chociaż miałem gdzieś ubytek gazy z chłodnicy klimatyzacji i co się okazało, że standardem jest, że gniją chłodnice klimy i trzeba wymieniać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem przyzwoicie. Ja mierzę 190 cm i znalezienie dobrej pozycji za kierownicą nie było problemem. Ale za mną na tylnej kanapie jest już sporo gorzej. Poprzednie moje auto to Opel Vectra kombi i tam było o wiele lepiej.
5,0
Wyciszenie
To chyba najlepsza strona tego auta. Ja miałem wersję Exclusive, więc miałem podwójne szyby i podwójne uszczelki. Do wnętrza nie dochodzą żadne stuki. Przy prędkości około 140 km/h słychać tylko pomruk silnika. A przy prędkości 200 km/h słychać było to samo co przy 150 km/h w Vectrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie znośne, chociaż moja Vectra z silnikiem o 10 KM mocniejszym spalała mniej. Przeglądy jak w standardowym silniku 2,0 diesla, jedynie trzeba pamiętać o dodatku który się dolewa do filtra cząstek stałych. Minus taki, że jest mało dostępnych części używanych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem panel klimatyzacji, zawiesił się jeden wyświetlacz temperatury.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu wymieniłem amortyzator przedni i obie półosie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Tourer