Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Marek, 13 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Hydroacitve III generacji... bajka....
5,0
Całokształt
Moje auto to wersja Confort z hydroaktywnym zawieszeniem. IMHO, to zdecydowanie najkorzystniejsza wersja oferowana w 2010 roku na polskim rynku. Auto ma praktycznie pełne wyposażenie najwyższej wersji z wyjątkiem czujników ciśnienia w oponach i elektrycznych foteli. Poza tym auto jest dopasione na maksa. W tej cenie (niecałe 90k) zł, dostajemy bardzo duże, świetnie wyposażone kombi, z ogromnym bagażnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem. Komfort podróżowania tym samochodem jest po prostu niewiarygodny. Cytryna dosłownie płynie po drodze, miękko i majestatycznie. Po przejechaniu 600 km po polskich kocich łbach człowiek wysiada lekko zmęczony, a nie jak po ataku ciężkiej grypy, kiedy boli każda kość (co jest standardem przy autach sztywnych jak taczka). Auto wyposażone jest w hydro z funkcją SPORT. Na dobrych, szybkich nawierzchniach automatycznie się obniża, a komfort jazdy można jeszcze poprawić aktywując wspomnianą funkcję, która dodatkowo usztywnia zawieszenie. Na wertepach auto się podwyższa. Tej zimy w mieście klika razy ta funkcja pozwoliła mi spokojnie zaparkować auto w miejsca, w których inni \"wieszali\" się na podwoziu. A teraz trochę dziegciu do tej beczki miodu: - 3 miesiące po odebraniu z salonu wysiadł mi wyświetlacz radia. Salon, w którym kupiłem auto jedyne co potrafił zrobić to zresetować kompa (pomogło doraźnie). Przy drugim wyłączeniu pojechałem do serwisu wrocławskiego, gdzie wgrano mi nowy soft do kompa i problem zniknął. - zimą 2 razy ześwirował mi elektryczny halumec. Auto zakopało się w błocku i śniegu i komputer zasygnalizował awarię hamulca. Niemniej C5 ruszył bez najmniejszego problemu. To w zasadzie tyle problemów. Generalnie mogę to auto polecić z czystym sumieniem tym wszystkim, którzy szukają dużego, komfortowego kombi w dobrej cenie i niekoniecznie od naszych przyjaciół zza Odry.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja: cicho, dynamicznie, baaardzo oszczędnie jak na 2-litrowy silink.
3,0
Skrzynia biegów
Mogłoby być lepiej. Dużo lepsza skrzynia była w mojej poprzedniej Xsarze Picasso, nie wspomnę już o Renaultach, którymi miałem okazję podróżować.
5,0
Układ jezdny
Bez większych uwag. Jedyne co trzeba mieć na uwadze, to fakt, że auto jest miękkie, więc trzeba mieć to na uwadze.
Komfort
3,0
Widoczność
Średnio. Przednie słupki bardzo zasłaniają widoczność. Do aut typu minivan C5 się nie umywa.
4,0
Ergonomia
Schowki w aucie są żenująco małe. Uchwyt do napojów w podłokietniku to kiepski żart. Pod tym względem konkurencja (np. Mondeo czy Avensis) wypada dużo lepiej. Z kolei kierownica z nieruchomym środkiem to rewelacja. Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
He, he... tym autem po prostu trzeba się przejechać, żeby docenić urok C5.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie jest ok. 6,3 l średniego spalania z ostatnich 10 tys km, przy aucie które waży dobrze ponad 1,5 tony to bardzo dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym segmencie rewelacja, podobne auta kosztują dobrze ponad 100k.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurzające drobiazgi torchę przeszkadzają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Tourer