Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

darekkruk@gmail.com, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód jest fantastycznie zestrojony, daej poczucie bezpieczeństwa i stabilnosci podczas jazdy, jeździ się dostojnie i wrażenie jest jakby samochód był przyklejony do jezdni a przy tym po niej płynął.
5,0
Całokształt
Super auto, zwłaszcza w wersji exlusive , dach panoramiczny, podgrzewane i z funkcją masażu siedzenia , rewelacyjne zawieszenie, kultura pracy silnika, czy elektrycznie otwierana klapa bagaznika to dodatki które powodują że z samochodu nie chce się wysiadać. Materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości , nic nie skrzypi, nie puka, żadnych tandentych plastików jak w niemieckich autach .Piękna linia nadwozia, do tego biały lakier i 18 calowe felgii, jasna skórzana tapicerka, mnie się podoba i za nic bym się nie zamienił na żaden niemiecki samochód, taczkowaty i jak tu już ktoś napisał " był sobie kręgosłup" Uważam że z gustami się nie dyskutuje, kto chce jeździ samochodem dla robotników a kto nie musi kupuje C5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedyne co mogłoby być na minus w tym silniku w poprzedniej słabszej 138 Km wersjii to długie zbieranie się z niskich obrotów ponizej 1300 obr/min. W tym motorze zostało to znacznie poprawione. Tak poza tym to słychać wszytko tylko nie silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie po prostu jest i działa.
5,0
Układ jezdny
Mnie trudno oceniac bo do komfortu zawieszenia Hydroaktywnego jestem przyzwyczajony ale muszę napisac że samochód był testowany przez kolegę który ma nowe Audi A4, przejchał kilka kilometrów i stwierdził ze pod względem komforu te dwa auta dzieli przepaść, w audi nierówności przenosza się na fotel kierowcy i kierownicę, w C5 tylko je słychać po pracy zawieszenia ale nie czuć.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest nieźle, jak ktos narzeka że nie widzi metra przed maską to niech się przesiądzie do Toyoty Yaris albo Nissana Mikry, to jest limuzyna i tak po prostu ma, jest dość spore ograniczenie widoczności do tyłu , ale to kombi, i albo kombi albo widoki.
4,0
Ergonomia
Jest zaprojektowany wzorocowo, wszystko jest pod ręką a po 5 minutach od pierwszego wejścia wwydaje się iż od zawsze winien być w samochodach centralny nieruchomy panel. Wadą jak dl amnie jestzbyt daleko umiejscowiony lewarek zmiany biegów, powinien być bliżej kierowcy, wyżej i pod katem tak jak jest w terenówkach lub choćby Berlingo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Stanowczo za głośno chodzi dmuchawa w wersji auto, serwis tłuamczy to faktem iż jej obroty sa zwięksozne ze względu na koniecznosc nagrzania dużej kubatury Kombi. Może to i racja, jak się podrózuje samemu rozwiązaniem jest ręczne sterownie wydatkiem dmuchawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, samochód daje wrważenie przytulnosci i można nawet wyprostować nogi miedzy pedałami przy załaczonym tempomacie.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest oki ale dmuchawa to ta łyżka goryczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi powiedziec jak będzie po 10 000 km. Obecnie samochód spala średnio 6,2 litra na można powiedziec dotarciu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mam rabat flotowy więc wybór citroena jest dla mnie oczywisty, za najbardziej wyposażoną wersję z masażem kierowcy, dachem panoramicznym , skórą, nawigacja, bi-ksenonami , itp zapłaciłem 95 000 zł netto. VAt odliczam bo kratka,nigdzie tak wiele za tak mało....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurzajacy jest bark jezyka polskiego w komputerze i nawigacji pomimo faktu iz w instrukcji jest napisane że polski występuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To nowy samochód więc co ma się zepsuc??

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Tourer