Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Pioter W., 4 lata temu
Silnik 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 380 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort, komfort i jeszcze raz przyjemność :)
5,0
Całokształt
Ten samochód należy do niedocenianej grupy pojazdów, które zaczynają się na literę "F" (francuskie). Wiele osób nie mając styczności z francuską motoryzacją i goniąc za niemieckim "ideałem" w ogóle nie zdaje sobie sprawy co może zaoferować taki Citroen. Nie bez powodu mówi się, iż ten "Francuz" został zaprojektowany dla Niemców (ergonomia). Jeśli jeszcze do tego jesteś miłośnikiem komfortu podczas podróży, ciszy i rozsądnych kosztów eksploatacji - nie wahaj się. Jedź i obejrzyj Citroena C5 x7. Gwarantuję, że nie będziesz zawiedziony a zaskoczony tym co możesz mieć za niewielkie już pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 HDi, 136 KM i 320 Nm momentu obrotowego. To jednostka uznawana za pancerną jeśli pamiętasz o wymianie oleju z filtrami (10 - 15 tkm), rozrządu (w zależności od rodzaju eksploatacji miasto/trasa może to być między 120 a 180 tkm) i doglądania głównych elementów osprzętu - turbiny i EGR. Rozsądek podczas użytkowania przynosi korzyści w postaci bezawaryjnej pracy. Nie bez powodu ten silnik jest w TOP 5 silników diesla na rynku i nie bez powodu korzystają z niego inne marki, np. Ford i Volvo. Auto nie jest demonem prędkości chociaż siłę do jazdy ma dlatego to całkiem udany kompromis w tym wehikule.
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu mam skrzynię automatyczną Aisin Warner AF40-6 (inaczej TF-80SC), stosowaną także w Alfach Romeo, Fiatach czy Oplach. Dzięki niej silnik nie jest zbytnio obciążony, nie ma koła dwumasowego (koszt wymiany odpada) a 6 przełożeń wystarcza aż nadto żeby spokojnie podróżować tym autem. Fakt, że automat może być droższy w naprawie podczas awarii nie powinien zrazić potencjalnego kupującego, ale tu kłania się błędne podejście samego producenta samochodu, że oleju się w niej nie wymienia, natomiast producent skrzyni mówi o interwale wymiany co 60 tkm. Przebieg w moim aucie to obecnie 380 tkm a skrzynia nadal działa. Owszem, nie działa jak "nówka" sztuka ale po wymianie oleju poprawa jest znacząca. Gwiazdkę mniej daję za dość opieszałe działanie i czasami "zastanawianie" się nad zmianą biegów ale to może być powodem sporego przebiegu.
5,0
Układ jezdny
KOMFORT - z tego słynie Citroen. W wersji z hydropneumatyką to jest jakiś obłęd (a przypominam, że C5x7 można także kupić z klasycznymi amortyzatorami i sprężynami). Wierzcie lub nie ale w tej klasie samochodu (a nierzadko w klasach wyższych) nie ma porównania do Citroena. Fakt, że nie jest to auto sportowe (chociaż ma przycisk sport) jedynie podkreśla zalety tego zawieszenia. Nie lękajcie się go. Koszt eksploatacji wcale nie przekracza przeciętnych kosztów części zamiennych i nie ma problemu z zamiennikami dobrej jakości oraz ich dostępnością. A prowadzenie? Mimo obiegowej opinii "pontonu" nadal można mieć wrażenie panowania nad autem. Jestem zachwycony bo mogę porównać Citroena z VW Phaetonem czy np. Lexusem GS mk3. Za ułamek ceny aut premium mamy komfort na wysokim poziomie. Do tego hydropneumatyka trzyma stały poziom położenia nadwozia (a są 4 tryby wysokości) dzięki czemu nie przechyla się w zakrętach.
4,0
Karoseria
Buda jest ocynkowana (maska jest aluminiowa), więc jeśli auto nie było katowane, szpachlowane i ogólnie zaniedbane to wszystko jest w normie. Do tego nie jest brzydka. Ma w sobie coś co z jednej strony nie zwraca na siebie uwagi a z drugiej strony bardzo powoli się starzeje i nadal (po 12 latach) może się podobać. To udany kompromis między "dizajnem" a funkcjonalnością.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sporym kombi. Trzeba przywyknąć ale często pomagają w przemieszczaniu się czujniki parkowania. Mniej wprawnym kierowcom może przeszkadzać gruby słupek "A", dość wysoko poprowadzona linia boczna szyb oraz słabe światło cofania, które w nocy nie bardzo doświetla drogę za autem (stąd gwiazdka mniej w ocenie). Można to jednak poprawić modyfikując nieco wkład w odbłyśniku oraz dając mocną żarówkę. Na plus doliczę samościemniające się lusterko wsteczne oraz spore boczne lusterka, które pochylają się podczas cofania.
5,0
Ergonomia
Ktoś może narzekać na dużą ilość przycisków a ja uważam, że tak jest dobrze. Jeden przycisk nie ma w sobie "pierdyliarda" funkcji. Sporo przycisków jest także w kierownicy, w której środek jest nieruchomy. Bez obaw - pół godziny za sterami i przestaje się zauważać takie rozwiązanie a nawet doceniać. Do tego fantastyczne fotele kapitańskie (w wersji Exclusive mają dodatkową regulację na wysokości barków, masaż, grzanie i regulację lędźwi na dwóch wysokościach). Są trochę kubełkowe ale bardzo wygodne. To chyba pierwszy samochód od lat gdzie nie boli mnie kręgosłup , nie cierpną nogi i gdzie czuję się jakby był skrojony dla mnie. Jestem szczupły więc trudno mi powiedzieć jak czuje się ktoś bardziej "przy kości". Jeden dziwny feler przytrafił się projektantom przy umieszczeniu uchwytu na napoje - jest w podłokietniku. Co mieli na myśli? Czy przejedli się ślimaków? Nie wiem. Mnie jako uchwyt na butelkę napoju 0,5l służy schowek obok kierownicy. Pasuje jak "ulał". In plus to czytelne wskaźniki oraz 3 mocowania fotelików Isofix, które dopełniają ergonomii obsługi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie ma co się rozpisywać. Uważam, że system wentylacji jest na tyle wydajny żeby nie marznąć zimą i nie przegrzać się latem. Szyby odparowują szybko, a w utrzymaniu prawidłowego klimatu w aucie pomagają atermiczne szyby i automat dwustrefowy. Tylne miejsca mają dodatkowe nawiewy w bocznych słupkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże, pojemne kombi. Bagażnik ma około 550 l, jest foremny a do tego przy hydropneumatyce można sobie opuścić "dupkę" do załadunku. Na wakacje 4 osobowej rodziny spokojnie wystarczy. Miejsca jest wystarczająco aby każdy z pasażerów nie czuł się przytłoczony mimo, iż odnosi się wrażenie "otulenia" przez samochód. Tak wiem. Śkoda Superb ma więcej miejsca ale tutaj przynajmniej mogę dosięgnąć dziecka jak zaśnie ululany cudnym zawieszeniem i mu głowa opada. Lubię auta skrojone na miarę :)
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Mam porównanie do auta klasy premium (Lexus GS 450h) i mogę spokojnie stwierdzić, że C5 z dieslem pod maską dorównuje klasie wyżej. Przy prędkościach autostradowych szum powietrza nie denerwuje a silnik pracuje wystarczająco cicho żeby można było rozmawiać z pasażerem bez podnoszenia głosu. A przypominam - mój egzemplarz ma 380 tkm przebiegu i bardzo rzadko słyszę skrzypienie elementów wnętrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podstawowe materiały eksploatacyjne są dostępne bez problemu. Niektóre części śmiesznie tanie. Jako przykład zawsze sprawdzam cenę klocków z tarczami oraz kompletny rozrząd. Przykład na początek 2021 roku: Tarcze hamulcowe przód - od 115 zł / szt. Klocki hamulcowe przód - od 130 zł / kpl. Kompletny rozrząd z pompą wody w dobrym zamienniku - od 350 zł. Jeśli do tego samemu naprawiasz auto to naprawdę koszty są według mnie niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
To chyba kwintesencja całej tej opinii. Bez dwóch zdań 5 gwiazdek. Trzeba pamiętać, że auto produkowane było od 2008 do 2017 roku (tak, tak - 9 lat) i już nóweczki nie kupisz. To co oferuje - komfort, wyposażenie, awaryjność poniżej średniej czy materiały dobrej jakości z pewnością jest warte więcej niż średnie ceny rynkowe. Tylko się cieszyć i szukać egzemplarza dla siebie bo jak się inni dowiedzą to ceny pójdą w górę, zatem odwagi i do poszukiwań :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To były takie małe, bzdurne drobiazgi, które zaliczam na koszt przebiegu a nie niedokładność wykonania i niedociągnięcia. Przykład? Osłona termiczna ostatniego tłumika się tłukła bo spadły (może przerdzewiały) zapinki ją trzymające. Rozwiązanie? większa podkładka i nakrętka załatwiły sprawę. Nie działało 3 światło stop - rozwiązanie to zlutowanie przetartego kabelka między klapą a nadwoziem. Nie działał spryskiwacz - wstawiłem kawałek wężyka zamiast pękniętego. Jak tak dalej pójdzie to mój syn będzie utrzymywał to auto - z kieszonkowego ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne na co musiałem wyłożyć "większą" gotówkę (600 zł) to wymiana simmerringu na wale korbowym od strony skrzyni biegów. Sama część to 50 zł - reszta to niestety robocizna. Innych poważnych usterek póki co brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Tourer

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.