Mam wersję 2.0HDi z automatem i hydrauliką. Samochód kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 150000. Aktualnie ma 250000. Samochód bezawaryjny, ekonomiczny i niesamowicie komfortowy. Trwałość silnika oceniam na dobrą. Kulturę pracy na bardzo dobrą. Praca skrzyni nie budzi zastrzeżeń, ale wbrew temu co podaje producent warto wymieniać płyn hydrauliczny w skrzyni co drugą wymianę oleju (olej też warto wymieniać co 15 tys zamiast deklarowanego przez producenta 30tys). Wymienia się 3.3 litra na około 7. Zawieszenie jest fenomenalne i bezawaryjne. Wytrzymuje przebieg około 240000. I tutaj duże zaskoczenie, kompletny remont to koszt zaledwie 1000PLN. Hydraulika jest bezawaryjna (po 250000 nie wykazuje najmniejszych uszkodzeń). Auto duże, przestronne, bardzo wygodne. Spalanie w mieście to około 9l/100km, natomiast poza miastem 5.5l/100km.
W przeciągu 5 lat użytkowania jedynymi naprawami były wymiana czujnika parkowania i zespołu wentylatora chłodnicy.
Przy przebiegu 250000 należało zrobić wspomniany wyżej remont zawieszenia przedniego (1000PLN), wymienić filtr cząstek stałych (1000PLN) i zregenerować wtryskiwacze (2000PLN). To całość kosztów napraw po 250000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
gwiazdka mniej, ponieważ wtryskiwacze mogły by wytrzymać więcej niż 250000km, ale przy tym przebiegu nadają w większości aut.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
100/100
5,0
Karoseria
11 lat - zero korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
BDB
5,0
Ergonomia
BDB
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
BDB
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BDB
5,0
Wyciszenie
BDB+
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 9, trasa 5.5
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie ma na rynku samochodu który mógłby pod tym względem konkurować z C5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BDB
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BDB
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
[l/100km]