Zawieszenie
: Następny również będzie z Hydractive :)
5,0
Całokształt
Pierwszy "francuz", po wieloletniej przesiadce z Alfa Romeo dzielę teraz auta na te z hydractive i na te bez. Bezkonkurencyjny komfort. Może porównywalny z audi a6, o ile tamten będzie na pneumatyce. Masa miejsca, zarówno z przodu, na tylnej kanapie, jak i pojemny bagażnik. Jest to typowy "połykacz kilometrów", idealny na długie trasy. W mieście męczy się ze względu na gabaryty, dobry promień skrętu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, wysoka kultura pracy, spalanie w trasie 130kmh (około 2 tys obrotów na 6 biegu) 5.8 litra. Średnie spalanie 6.8 - przy spokojnej jeździe. Dynamiczna jazda - spalanie nie przekroczyło mi nigdy 8 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia EAT6 montowana po 2014 roku jest znacząco lepsza niż AT6. Mimo że nie jest to jakaś szybka dwusprzęgłówka, to i tak jest szybsza, zmiany biegów przy spokojnej jeździe - niewyczuwalne. Po odpuszczeniu hamulca i gwałtownym ruszeniu zmiany biegów są dość nerwowe, aczkolwiek ludzie kupujący te auto są raczej nastawieni na komfort, nie ściganie z pod świateł.
5,0
Układ jezdny
Kupując auto myślałem że będzie zachowywać się jak "ponton" - nic bardziej mylnego. Pomimo bardzo komfortowej jazdy, kiedy trzeba potrafi mocno zareagować i nie tracić przyczepności. Generalnie bardzo miękko i przyjemnie.
5,0
Karoseria
Pomimo produkcji od 2008 roku karoseria wygląda świeżo. W moim przypadku (2016r CrossTourer) jest już po ostatnim lifcie, wyższy prześwit, nakładki na nadkola i zderzaki dodatkowo robią robotę i powodują wrażenie że mamy doczynienia z autem typu SUV. Bardzo ładne światła led.
Komfort
5,0
Widoczność
Porównując do Alfy 156SW & 159SW - widoczność wzorowa, duże szyby, lusterka boczne oraz lusterko wsteczne - fotochrom.
4,0
Ergonomia
Wszytko jest na swoim miejscu, poza uchwytem na kubek, który jest schowany w podłokietniku. Fotele wręcz cudowne. Możliwość ustawienia chyba w każdej płaszczyźnie. Pełna elektryka. Świetnym pomysłem jest nieruchomy wieniec kierownicy, służy jako druga część konsoli, przyciski zawsze na swoim miejscu a można się przyzwyczaić do tego po 10 minutach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo mocny nawiew, 7 punktów nawiewu z przodu, z tyłu jest nawet w słupkach oraz w ostatnich szybach. Nie miały okazji zaparować :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy ustawienia fotela - wzrost 185cm"rozwalony jak żaba" z tyłu pasażerowie mają ogrom miejsca, przy 4 osobach na pokładzie jest idealnie. 5 osób pojedzie ale nie jest to szczyt marzeń - siedzieć z tyłu w trójkę dorosłych ludzi (jak w każdym aucie)
5,0
Wyciszenie
Nie ma różnicy czy jedziemy 90, czy 130. Trasy przez cały kraj nie męczą, autem po prostu płyniemy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty średnim poziomie. Można kupić tańsze części, ale czy jest sens? Spalanie śmieszne, Adblue 17 litrów starcza na około 30 tys km, całe 1,50 zl za litr.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 50 tys zł można kupić 4 letnie auto, w segmencie premium i komforcie auta premium wyższy. Nie mam pytań.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękł zaczep od podłokietnika (10 zł).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co zero problemów, serwis eksploatacyjny - rozrząd, serwis filtrowo - olejowy. Tankujemy i cieszymy się autem :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
[l/100km]