Zawieszenie
: takie rozwiązania jak zawieszenie w citroenie powinni zacząć stosować inni
4,0
Całokształt
Samochód bardzo wygodny. Doskonały na długie trasy- to oczywiście zasługa zawieszenia hydraulicznego. Obawiałem się tego rozwiązania jednak zupełnie niepotrzebnie. Bardzo bogate wyposażenie wersja exlusive. Sporo dodatków, które sprawiają że chce się tym samochodem jeździć szczególnie w nocy. Podświetlone klamki drzwi z przodu i z tyłu podświetlone kieszenie w drzwiach dioda ledowa dyskretnie oświetlająca konsolę środkową itd sprawia że kierowca ma wrażenie iż jeździ samochodem wyższej klasy niż w rzeczywistości. Samochód sprowadziłem z Holandii z przebiegiem ponad 90 tyś . Przez 4 lata użytkowania przejechałem ok 100 tyś km i jedynie wymiany wymagała chłodnica klimatyzacji której wymiana na nową kosztowała z robocizną 420 zł. Poza tym nic nie dołożyłem do samochodu jedynie zwykłe eksploatacyjne sprawy jak klocki tarcze rozrząd przy 140 tyś oleje filtry itp. Silnik 2,0 benzyna bez zarzutu. Z drobiazgów przeszkadzał mi mały schowek w drzwiach do którego nie ma mowy by włożyć jakąkolwiek butelkę z wodą. Poza tym skrzynia biegów (tylko 5 biegów) więc na autostradach wyraźnie brakuje 6. Bardzo obawiałem się tego samochodu gdyż opinie o francuskich samochodach są przeróżne z reguły niezbyt pochlebne jednak mój egzemplarz naprawdę nie sprawił mi żadnych problemów i nigdy nie musiałem wzywać lawety czy pomocy drogowej. Zawsze dowiózł mnie do celu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero problemów choć mógłby być mniej łakomy na paliwo szczególnie w mieście. Silnik wymagał ode mnie przyzwyczajenia gdyż przesiadłem się z diesla wszyscy którzy jeżdzili dieslem i przesiedli się do benzyny bez turbo wiedzą o czym piszę.
3,0
Skrzynia biegów
generalnie nie ma tragedii jednak czasem haczy wsteczny . Skoki dość długie i brak 6 biegu to była dla mnie chyba największa wada tego samochodu. Elastyczność jednak OK.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu jak na razie. wszystko działa tak jak powinno. Hamulce w porządku. Trzeba jednak przyzwyczaić się do innego zachowania samochodu. . Jeśli ktoś był zadowolony z rozwiązań VW jeśli chodzi o sztywność zawieszenia tu może być rozczarowany bo nie jedzie on płynie po drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie nie jest źle ale tylko dlatego, że są czujniki parkowania. do tyłu widoczność taka sobie. szyba tylna wersja kombi pod lekkim skosem ale ograniczona szerokimi słupkami więc ja cofałem zawsze na lusterka zewnętrzne i czujniki. Poza tym fotel kierowcy odsuwałem dość daleko mam 190 cm wzrostu więc zatrzymywałem się nieco dalej niż inni jako pierwszy przed światłami. Gdy podjechałem zbyt blisko konieczne było pochylenie się do przodu by dostrzec sygnalizator. W moim przypadku sytuację ratował często dach panoramiczny :)
4,0
Ergonomia
W mojej ocenie wszystko na swoim miejscu. Sterowanie szybami składanie i ustawianie lusterek pamięć fotela kierowcy wszystko tam gdzie się tego spodziewa kierowca. W nocy wszystkie klawisze delikatnie podświetlone. Przyzwyczajenia wymagała kierownica (stały środek z funkcjami do tempomatu radia klawisze klaksonu itd.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Latem chłodzi zimą grzeje . Samochód garażowany więc nie zaznałem problemów związanych z ujemnymi temperaturami. Jedynie wymiana chłodnicy klimatyzacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście żadnych problemów. Wygodne fotele. Miejsca sporo. Za mną zazwyczaj jeździ moja 12 letnia córka więc problemów brak.
4,0
Wyciszenie
do 130 km /h jest ok. Powyżej tej prędkości szum powietrza i opon bardziej słyszalny niż silnik. Na postojuprzy wlączonym silniku zupełna cisza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne ceny jak w większości samochodów. Samochód generalnie spisywał się doskonale więc nie wiem jak kosztowny byłby remont zawieszenia hydraulicznego czy innych podzespołów. Spalanie w trasie ok 8l ( waga auta ok 1600 kg) więc jest ok. w mieście to 10- 11 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem używany wiec największą utratę wartości miałem za sobą. chyba jednak nie zapłaciłbym za niego ok 110 tyś w salonie wiedząc że po dwóch trzech latach straci połowę swojej wartości. Niestety samochody koncernu PSA na polskim rynku bardzo szybko tracą na wartości. Patrząc jednak z innej strony na cenę i wyposażenie jakie się dostaje w chwili zakupu to citroen chyba nie ma konkurenta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalające się żarówki ( w mojej ocenie zbyt często)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Chyba że ktoś uzna wymianę chłodnicy klimatyzacji za poważną usterkę. Rozszczelniła się wymieniłem na nową i klima działa jak nowa )
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 140KM 103kW
[l/100km]