Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Adam Adamowski, 12 lat temu
Silnik 1.8i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Tourer 1.8i 16V 125KM 92kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ergonomiczne wnętrze, ładna linia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wycieki z przedniego zawieszenia
Inne : Czujniki ciśnienia w kołach - korozja aluminium, szczególnie zimą,
Silnik : Wentylator silnika - przegrzewanie się, konieczna wymiana
3,0
Całokształt
Jak na samochód z wyższej półki za ponad 100 tys. zł. trwałość jest za krótka. Po przejechaniu 100 tys. km wizyty w stacji serwisowej stały się za częste (i zbyt kosztowne). Na szczęście w większości przypadków można o własnych siłach dotrzeć do serwisu.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik 2.0 16V 140KM; nie wiem czemu nie ma go w liście wyboru? Jeden z niewielu podzespołów który nie kaprysi w tym aucie. Po 160 tys. musialem wymienić wentylator bo nie pracował na II biegu i silnik grzał się w korkach.
4,0
Skrzynia biegów
Czasmi lekkie zacięcie przy włączaniu wstecznego biegu. Skok dźwigni mógłby być krótszy. Dobra elastyczność.
3,0
Układ jezdny
Nieszczelności zawieszenia przedniego (remont po 150 tys.), nieszczelneści przewodów zawieszenia tylnego (wymiana po 164 tys.). Korodują aluminiowe zawory czujników ciśnienia w ogumienia i w konsekwencji łamią się.
Komfort
4,0
Widoczność
Dzięki czujnikom z przodu i tyłu ułatwione parkowanie, bez nich wymagana duża intuicja i doświadczenie. Tylna szyba b. mała, z przodu szerokie słupki trochę zmniejszają pole widzenia, pochylona szyba wymaga zachowania dystansu do sygnalizatora.
5,0
Ergonomia
Na poczatek za dużo fukcji, ale po 2 tygodniach wszytko można opanować i korzystać. Nawigacja fabryczna mało dokładna. Wygodne siedzenie w wersji exlusive.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Martwe pole na dole szyby czołowej, paruje a z zewnątrz przymarza lód, co powoduje szorowanie wycieraczek po lodzie. Automatyczna klimatyzacja oferuje inną temperaturę przy różnej temperaturze otoczenia, trzeba trochę korygować nastaw temperatury wewnątrz, automatyczny rozdział nawiewu za mocny w obszarze kokpitu, za chłodny na nogi. Po 120 tys. wymiana pękniętej chłodnicy klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu zakres regulacji zadawala nawet moje 190cm wzrostu. Z tyłu za mną trochę ciasno ale można iść na kompromis.
4,0
Wyciszenie
Do 130-140 km/h podróżuje się przyjemnie, potem już mocniej słychać szum powietrza, silnik nadal cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyzwoite szczególnie w trasie można zmieścić się w 8l co przy wadze 1,6t jest zadawalające. Po mieście korki powodują spalanie nawet 11-12l, klimatyzacja w upały też znaczaco wpływa na apetyt 0,5-1l.
3,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie stosunek ceny do oferowanego komfortu i jakości wykonania jest atrakcyjny. Podczas eksploatacji i zużywania się koszt części zamiennych i obsługa w ASO jest wysoki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzenia czujników ciśnienia w kołach, automatyczne resetowanie się centralnego wyświetlacza. Pęknięcie chłodnicy klimatyzacji (wymiana skraplacza). Wymiana pierścieni uszczelniajacych półosie mechanizmu różnicowego. Żarówki świateł dziennych są nietypowe, drogie i przepaliły się najwcześniej ze wszystkich.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana wentylatora chłodnicy silnika. Wymiana przedniego zawieszenia hydraulicznego. Wymiana przewodów hydraulicznego zawieszenia tylnego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8i 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Tourer