To moa druga Cytryna i w porównaniu z poprzednią przepaść jest bardzo duża :) Samochód na razie oceniam bardzo dobrze chociaż mogę przyczepić się do kilku rzeczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc całkiem całkiem ale masa też jest niezła :) Z drugiej strony nie kupowałem C5 z Hydro żeby się ścigać :)
Ciągnie fajnie od niskich obrotów :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-tka, biega wchodzą bez większych oporów :)
5,0
Układ jezdny
Przeniesienie napędu nie jest jakieś rewelacyjne :)
Nie którzy myślą, że C5 z hydro będzie miękkie jak stare amerykańskie wozy... nie, nie będzie ;) Owszem buja w trasie płynie w mieście przy dziurach czasem coś dobije. Przy zakupie nie myślcie nawet o kupowaniu zwykłego zawieszenia :) Nie słuchajcie 'fachowców' którzy takim samochodem nawet nie jechali a mówią o kosmicznych kosztach :) Ja w moimi C5 wymieniłem sferę : koszt 180 zł zrobiłem to sam pod domem w 10 minut z pomocą klucza łańcuchowego do filtra oleju :) No problem ;)
Komfort
4,0
Widoczność
W miarę dobrze :) dodatkowo czujni więc jest ok :)
4,0
Ergonomia
Jak ktoś chce ergonomii na 5 niech kupi Skodę :) Jak dla mnie jest wystarczająco dobrze :) Nie ruchomy środek kierownicy z sterowaniem większością funkcji bardzo fajny i przydatni :) Wygaszenie kokpitu w nocy jak w Saabach rewelacja :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja szybko schładza :) Zima - 25' odpala bez problemu :) Grzałka oleju (standard) 5-7 minut leci ciepłe powietrze :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzrost 184 z przodu bez problemu :) Fotele bardzo wygodne z regulacją w każdą stronę tylko nie na boki ;) Jeżdżę z prawie wyprostowanymi nogami i no właśnie... za moim fotelem nie ma jakoś przesadnie dużo miejsca ;) ale wsiądę i wysiądę bez akrobacji trochę mało miejsca na kolana.
4,0
Wyciszenie
Szyba przednia i boczne akustyczne i to słychać :) Na minus wyciszenie nadkoli z tyłu ale tylko przy mokrej drodze. W porównaniu do Insigni np. bardzo duża różnica.
Ogólnie wyciszenie bardzo dobrze :) Silnik mało słychać a jak słychać to nie jest to zły dźwięk :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem wcześniej :)
Zawieszenie jest praktycznie bez obsługowe jeżeli chodzi o pneumatykę pozostałe części zawieszenia jak w innych samochodach tej klasy :)
Pozostałe części hamulce itp. tak samo :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak to z francuzami :) Kto się nie boi ;) To mój czwarty i tylko PUG 206 dał mi w kość ;)
Napiszę trochę o jakości bo niestety muszę zauważyć, że np. spasowanie mogłoby być tak o 2 poziomy lepsze ;) do Audi :) to jeszcze hen hen :) Ale Audi mi się nie podoba ;) Tworzywa są w porządku jedynie plastik na przy lewarku mógłby być po prostu lepiej spasowany :) Jak nie ruszam żeby zobaczyć czy nie trzeszczy to o dziwo nie trzeszczy ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie doskonale brak ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie doskonale brak ;)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]