C5 163HP automat exclusive, pelna opcja oprocz pelnej skory i okna dachowego.
Samochod kupiony nowy - sprawdzony przed odbiorem (czy nie spadl z lawety). Kupilem go z mysla o komforcie - jednak nie jest az tak magicznie jak mialo byc (krotkie nierownosci, studzienki itd). Dodatkowo ocene finalna psuja rzeczy ktore musialem/musze wymienic na gwarancji (lampy, turbo, pewnie bedzie cos z fotelem - szczegoly ponizej). Ogolnie kupilbym raz jeszcze (w tych pieniadzac nic innego z tym wyposazeniem nie znajdziesz) - ale tym razem w kombi - sedan jest malo ustawny i ma mala pojemnosc bagaznika. Nie polecam rowniez doplacac do HiFi (w nowych autach montuja juz Philipsa a nie JBL) - gra gorzej niz zestaw Sony z mojego starego Mondeo MK4 (ktory nawet nie mial subwoofera).
Ocena po 7000 km wiec nie za duzo!
Wrażenia
5,0
Silnik
W miare cichy, oszczedny (ale nie z tym automatem - ostrzegam!). Ale to minimum dla tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Swiadomie szukalem auta z hydrokinetyczna przekladnia automatyczna - mialem taka sama (nawet ten sam model) w mondeo mk4 i bylem bardzo zadowolony. Nie zmienia biegow w ulamek sekundy ale robi to miekko i komfortowo.
4,0
Układ jezdny
-1 gwiazdka za to ze na krotkich nierownosciach potrafi ladnie walnac zawieszeniem! Niestety hydraulika nie radzi sobie z takimi przypadkami. Mialo byc pieknie ale nie jest tak do konca. Przycisk SPORT faktycznie usztywnia zawieszenie i jest to odczuwalne. Ale nie uzywam tego trybu - kupilem to auto po to aby wlasnie plynac. Dodam ze jezdze na 17stkach. Zeby nie bylo - gdy nie mamy naglych uskokow jezdni/studzienek - auto plynie delikatnie sie kolyszac i wybierajac nierownosci - i tutaj duzy plus, ale 5 gwiazdek nie dam.
Rowniez elektyczne wspomaganie wymaga przyzwyczajenia - potrafi sie wylaczyc jesli jedziemy na wprost i dopiero wlaczyc jesli mocniej skrecimy - moze to sie stac np na delikatnym luku co moze byc troche niebezpieczne bo nagle jadac lukiem dostajemy dodatkowe wspomaganie kierownicy i nie bedac czujnym mozemy troche zaciesnic przez to skret (nagle kierownica staje sie lzejsza a my przeciez przykladamy rowna sile do niej).
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag - czujniki parkowania z przodu i z tylu rozleniwiaja czlowieka i przy parkowaniu tylko czeka sie na pikanie :)
4,0
Ergonomia
Malo schowkow, uchwyt na kubek w podlokietniku (porazka), brak miejsca na okulary (mondeo mialo), troche maly bagaznik (jak na ta klase). Reszta OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje w zimie, szybko chlodzi. Brak uwag
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj przecietnie. Z przodu moze nie ma tragedii ale poprzednie Mondeo MK4 mialo wiecej miejsca z tylu i w bagazniku (liftback) - no ale jakies mega ciasnoty nie ma.
4,0
Wyciszenie
Niby mam podwojne szyby i specjalne uszczelki (exclusive) ale jakos tego nie slychac przy predkosciach autostradowych - w miescie faktycznie cicho. Ciszej niz poprzednie Mondeo MK4
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja wiec 0. Pojezdze pewnie przez jej okres a potem sprzedam (i stracie mase kasy - ale tak to juz jest z nowymi samochodami)
5,0
Stosunek jakość/cena
Mysle ze tutaj jest bardzo dobrze - kupowalem z duzym rabatem i w tej cenie prozno bylo szukac auta tej klasy z tym wposazeniem w automacie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji zgloszone : trzesace sie reflektory (wymienione na nowe), syczace turbo (po diagnozie - jakas wada - zamowione nowe), zacina sie walek masujacy w fotelu (bedzie dopiero robione)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]