Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

Cyryl, 10 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jestem zaskoczony niską usterkowością. Powiem szczerze - kupując C5 spodziewałem się większych kłopotów. Komfort jazdy na wysokim poziomie. Jednak jest to auto raczej dla spokojnego kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Przewód klimatyzacji
5,0
Całokształt
Ocena ogólna bdb. Samochód komfortowy, bezawaryjny, z dobrym silnikiem. Bardzo dobrze wyposażony. Mankamenty: trochę za mały bagażnik, w pewnych miejscach nienajlepsze materiały, kilka błędów ergonomicznych, trochę ospała skrzynia biegów. Dobre auto dla spokojnych kierowców, ceniących sobie komfort za niezbyt wysokie pieniądze. Niewiele aut z tej klasy zapewnia porównywalny komfort. Rewelacja. Idealny samochód na długie trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyzwoite osiągi przy pokaźnej masie auta. Dobre wyciszenie. Umiarkowane spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi automat zmienia płynnie, jednak przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, zbyt długie oczekiwanie na redukcję. To trwa czasami zbyt długo, co przy wyprzedzaniu ma duże znaczenie. Trzeba się do tego przyzwyczaić i brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o ewentualnym wyprzedzaniu.
5,0
Układ jezdny
Hydropneumatyka załatwia wszystko. Cicho, bezpiecznie i komfortowo. Przód trochę nurkuje przy gwałtownym hamowaniu, co nie zawsze odpowiada pasażerowi z przodu. Hamować więc trzeba, jeśli tylko można, z wyczuciem.
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę gorzej do tyłu, do przodu i na boki bdb.
4,0
Ergonomia
Ocena tylko dobra z dwóch powodów. Włącznik świateł awaryjnych zbyt daleko od kierowcy. No i "mistrzostwo świata" - uchwyt na napoje w schowku podłokietnika!?! To musiał chyba zaprojektować facet "na zrywce". Głupota do kwadratu. Jak można wpaść na taki pomysł?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Zarówno wentylacja, jak i ogrzewanie na bardzo dobrym poziomie. Szczególnie szybko działające ogrzewanie, jak na silnik diesla, należy ocenić wysoko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogłoby być odrobinę więcej miejsca. Ogólnie jest dobrze. Fotele przednie rewelacyjne - wszechstronna regulacja.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Niewiele aut z klasy może się pod tym względem porównywać z C5. Przy gwałtownym przyśpieszaniu słychać przyjemny "pomruk" silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez ponad 3 lata eksploatacji praktycznie żadnych istotnych usterek. Może koszty przeglądów mogłyby być nieco niższe. Ale z drugiej strony - odbywają się one co 30 tys. km, więc w sumie nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem rewelacja. Z podobnym silnikiem i wyposażeniem za konkurencję niemiecką czy japońską musiałbym zapłacić 30-50 tys. zł więcej. Przed zakupem C5 brałem pod uwagę jeszcze 5-6 aut, a ich ówczesne cenniki takie właśnie były.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak. Na początku eksploatacji występowały brzęczenia w okolicy listwy ozdobnej przebiegającej przez deskę rozdzielczą, ale serwis szybko się z tym uporał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie jedna - pękł przewód klimatyzacji. Na wymianę czekałem ponad miesiąc (brak części!) - dobrze, że usterka wystąpiła jesienią. Jednak żadnych innych poważnych usterek nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Sedan