Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

Igor, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : KOMFORT I CISZA. Marzy mi się jedynie wersja 3.0 HDI V6 ;)
5,0
Całokształt
Jestem zachwycony zakupem! Samochód nastawiony na komfort, spokojną jazdę. Idealny w długie trasy. Raczej nie będą zachwycone nim osoby mające "zacięcie sportowe" cokolwiek by to to znaczyło w samochodach tego typu. Wszyscy docenią jakość wykonania, wysmakowane stylistycznie wnętrze, dobre materiały, ciszę podczas jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutko mruczy pod obciążeniem i prawie wcale nie wydaje dźwięków przy spokojnej jeździe z ustaloną prędkością.
5,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowy automat jest świetny! Płynnie i dość szybko zmienia biegi. Nie ma natomiast w sobie zacięcia sportowego i opcja sport (ani tiptronic) niewiele tu pomaga. Pedał gazu tak zestrojony że do ostrej redukcji biegów trzeba wcisnąć pedał prawie w podłogę. Przyśpieszenie dobre jak na tą masę auta.
5,0
Układ jezdny
BLISKI IDEAŁU! Komfort porównywalny z samochodami segmentu E. Od bezpośrednich konkurentów (Avensis, Passat, Mondeo) Citroen odjechał bardzo daleko. Precyzja prowadzenia nosi piętno hydropneumatyki (np. Mondeo się precyzyjniej prowadzi) ale całokształt jest bardzo dobry. Zawieszenie jest tak ciche w 99% nierówności że jak już się wpadnie w dużą dziurę to zaskakuje wtedy relatywnie głośny odgłos jaki się wydobywa od kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała szybka w przednich drzwiach nie poprawia widoczności, do tyłu jest co najwyżej poprawnie. Zdecydowanie polecam pełny parktronic. W nocy sprawdza się możliwość wyłącznie podświetlenia większości zegarów i monitora. Do tego dochodzą szybko działające biksenony skrętne i doświetlanie zakrętów dodatkowymi reflektorami.
3,0
Ergonomia
I tu jest przeciętnie albo nawet źle... brak uchwytów na napoje, brak miejsca na płyty CD (nie wchodzą do podłokietnika), brak miejsca na okulary, bardzo mały schowek przed pasażerem, małe kieszenie w drzwiach. Słabiutko!!! Tylko genialny fotel kierowcy ratuje sytuację. Stały środek kierownicy to nie tylko kwestia przyzwyczajenia ale niestety słaby pomysł ergonomiczny, dłoń zawadza o nieruchomy rdzeń przy ostrych skrętach. Pakowny bagażnik jak na sedana, szeroko otwierany, regularne kształty, zawiasy nie przeszkadzają w załadunku, składane oparcia, dziura na narty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Ma system łagodnego nadmuchu - fajna sprawa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu 5+, z tyłu 3+/4. Przy fotelu ustawionym dla kierowcy o wzroście 187cm z tylu zostaje naprawdę niewiele miejsca jak na rozstaw osi auta 282 cm.
5,0
Wyciszenie
PERFEKCYJNE! Niesamowite jak można wygłuszyć samochód segmentu D, konkurencja zostaje daleko w tyle. Piszę to o wersji Exclusive z klejonymi szybami bocznymi i potrójnymi uszczelkami w drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostatnio średnie spalanie spadło do 6,8 litra - świetnie jak na 1700 kg pustego samochodu i automat "hydrauliczny". Napraw nie było, opony 17 swoje kosztują ale to wie każdy kto chce kupić taki samochód. To samo dotyczy żarówek, wycieraczek (300zł) itp. Pierwszy przegląd w ASO kosztował 966zł a był tam tylko olej i nie wszystkie filtry!
4,0
Stosunek jakość/cena
Brakuje polskiej nawigacji, błędy ergonomiczne co powoduje obniżenie opinii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko bez zarzutu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie perfekcja ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Sedan