Zawieszenie
: Wiele wcześniej słyszałem ale jazda sprawia większą przyjemność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wymiana świec żarowych i żarówek do jazdy dziennej - projektant miał chyba zły dzień...
5,0
Całokształt
Auto (C5 III hydro) kupione pod wpływem impulsu i chwili. I nie żałuję tej decyzji. 2010 rok, w moich rękach od 2015, przebieg 360K km. W ciągłej eksploatacji nigdy mnie nie zawiodła. Wyglądem, komfortem wnętrza i jazdy - wyprzedza wielu konkurentów w swojej klasie. Bardzo dobre auto w rozsądnej cenie, a przy tym ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy prawidłowej eksploatacji (styl jazdy) oraz konserwacji (wymiana oleju i filtrów co 10 tys. km), nic się nie dzieje. Niestety wymiana świec żarowych i dostęp do nich to porażka inżyniera kontruktora.
5,0
Skrzynia biegów
6 manual - i w zupełności wystarczy. Synchronizacja prawidłowa, ale jak to w dieslu w celu lepszego komfortu pracy skrzyni i ochrony silnika należy redukować a nie cisnąć na maxa. Niestety sprzęgło i dwumasa przy 290 tysiącach do wymiany...
5,0
Układ jezdny
Końcówki drążków ale to normalka na polskich drogach - do wymiany co 60-80 tys. km. Poza tym bez wad.
5,0
Karoseria
Pomimo rocznika 2010 - bez śladów rudej. Ale o powłokę lakierniczą należy dbać.
Komfort
5,0
Widoczność
Na boki i do tyłu - ok. Czujniki parkowania robią swoją robotę.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja - latem przyjemnie chłodzi, a zimą szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czworo + pies - i wszyscy maja miejsce dla siebie. Z tyłu dla dorosłych również. Bagażnik - 2*duże walizki + 2 bagażowe i 2 plecaki i jeszcze można coś wrzucić.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho i równo. W zależności od opon czasami słychać ich szum.
Po otwarciu szyb słychać gwizd w lusterkach....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny nie wygórowane, zamienniki z wyższej półki na przyzwoitym poziomie.
Rozrząd w przystępnej cenie. Drogie przednie amorki/siłowniki - ale to jest hydro więc ....
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre auto - przy stosunkowo dobrej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Światła do jazy dziennej i postojowe, po wymianie na LEDy jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]