Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

Doniec, 9 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
2,46
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Auto kupione u dilera, ze sprawdzonym przebiegiem i bezwypadkowe. Samochód o fajnym i ponadczasowym wyglądzie, ze sporym bagażnikiem, przy tym bardzo wygodny, niestety bardzo awaryjny, a z powodu cen części właściwych tylko Citroenowi drogi w utrzymaniu, do tego niepewny. W rezultacie okazywało się, że częściej w trasy jeździliśmy Clio żony, bo Cytryna stała w warsztacie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik świetny na trasy, z odpowiednim zapasem mocy, bardzo oszczędny. Niestety w mieście daje o sobie znać spora turbodziura, a do tego kiepskie przełożenia skrzynii biegów. Generalnie bez problemów, niestety zdarzają się wycieki.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia regenerowana po 100tys km(!), z bardzo kiepskimi przełożeniami przy mniejszych prędkościach, do tego niezbyt precyzyjna.
2,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o wygodę super, w dodatku można podnieść co przy naszych krawężnikach jest bardzo wygodne i na tym plusy się kończą. Siłowniki ciekną (poprawione dopiero od 2011r), wymiana bardzo kosztowna, zamienniki kiepskie. Co chwilę problemy z czujnikami położenia, przez co auto nie utrzymuje właściwego poziomu (np. potrafi przy wyższych prędkościach opaść tylko tył), zawieszenie potrafi żyć własnym życiem. Auto zachowuje się bardzo niepewnie przy gwałtowniejszych manewrach, mocno buja(nawet w trybie sport), przy hamowaniu przód bardzo mocno nurkuje.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, do tyłu słabo.
2,0
Ergonomia
Brak miejsca na kubek, z wyjątkiem podłokietnika, który musi być wtedy otwarty. Przycisk świateł awaryjnych w zasadzie po stronie pasażera, fatalny pomysł! Do końca nie udało mi się ogarnąć przycisków na kierownicy, do tego stopnia żeby nie musieć na nie patrzec podczas użycia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, klimatyzacja dwustrefowa spełnia swoją rolę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy duża, dla pasażerów z tyłu już nie.
3,0
Wyciszenie
Slnik pracuje jak typowy disel, przy wysokich prędkościach głośno, szum powietrza przy szybach bardzo mocno słyszalny (dosłownie jakby niedomknięte były szyby)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na ciągłe naprawy utrzymanie jest zbyt drogie w stosunku do klasy auta. Hydrupneumatyczne zawieszenie bardzo podwyższa koszty utrzmania. NPlusem niskie spalanie, brak problemów z DPfem
2,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieki spod silnika i skrzynii biegów, radio do wymiany z powodu przepalenia obwodów przy ok. 110tyś km, co chwila następował reset radia i nawi. Słaby lakier przez co ciągłe odpryski.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja skrzynii biegów (100tyś km), wymiana sprzęgła i koła dwumasowego (120tyśkm), wymiana siłowników przednich: prawego (115tyś km), lewego (125tyś km)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Sedan