Zawieszenie
: Komfort jazdy to nie tylko brak wstrząsów ale cisza w kabinie niezależnie od prędkości.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy określonym budżecie przymierzałem się do mondeo, pasata, mazdy 6, toyoty avensis, a nawet toyoty verso. Miałem już jazdy próbne za sobą kiedy przypadkiem wstąpiłem do salonu citroena. Zaskoczyło mnie, że w cenie przeciętnie wyposażonych konkurentów miałem przed sobą prawdziwy luksus. Citroen ma kilka wynalazków, za które cenię jego konstruktorów. Wyjątkowe zawieszenie, fotele z regulacją górnej części oparcia, nieruchome centrum kierownicy, mnogość podświetlanych elementów (podłoga w całym aucie, wszystkie klamki, diody w suficie oświetlają lewarek zmiany biegów). Przy powolnych manewrach włączają się boczne doświetlenia parkingu, przy szybszej jeździe reflektory podążają za ruchem kierownicy. Samochód sam się diagnozuje - poziom oleju, ciśnienie w oponach. Przy podniesionym nadwoziu prześwit dorównuje terenówkom. Podczas nocnej jazdy można jednym przyciskiem wyłączyć wszystkie wskaźniki na desce rozdzielczej poza analogowym prędkościomierzem. Radio sobie gra, telefon komórkowy jest sprzężony z głośnikami samochodu i obsługiwać go można z nieruchomego panelu kierownicy. Jedynym mankamentem jest sposób wsiadania i wysiadania do mocno wyprofilowanych foteli. Auto doskonałe na dłuższe dystanse - komfort i niskie spalanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]