Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

Aro1, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Wuto jest niemożliwie dokładne. Prędkościomierz pokazuje idealnie rzeczywistą prędkość, a to rzadko się zdarza. Ponadto komputer pokazuje dokładnie takie spalanie jakie jest w rzeczywistości. Z czymś takim nie miałem dotychczas do czynienia.
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie powinno występować w klasie wyższej. Nie ma się czym wstydzić w konkurowaniu z autami klasy S80, czy E Clasą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silniczek w porównaniu z innymi autami, którymi jeździłem, w tym wieloma TDi, to przepaść. Niesamowicie cichy i elastyczny. Niestety te zalety kosztują nieco większym apetytem na paliwo w ilości około 0,5-1 litr/100 km. Jednak te walory jakie ma są warte tej ceny.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Niestety ta furmanka ma zwykłe zawieszenie sprężynowe, które spisuje się poprawnie. Jest dosyć komfortowe ale niestety nieco \"uskakuje\" tył na nierównościach pokonywanych w jeździe \"po łuku\". Auto bardziej do dostojnej jazdy a nie do sportowej.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Brak wad, czyli :doskonale\"
5,0
Ergonomia
Największy atut tego auta, to ogrom przycisków, których działanie jest wielokrotnie zdublowane. Praktycznie całym autem możemy sterować z kierownicy. Zaś słynna kierownica z nieruchomym środkiem, to absolutna REWELACJA. Jedynie pierwsze wrażenie jest dość sceptyczne. Już po kilku godzinach byłem zachwycony tym rozwiązaniem i jestem do dziś pod wielkim wrażeniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niespotykanie szybko się nagrzewa. Zimą uruchamiam silnik, wychodzę, żeby oczyścić szyby, a w środku już czuć, że jest komfortowo ciepło. Jest niesamowite. Jeździłem wieloma autami i z taką zaletą się nie spotkałem. Z drugiej strony klima nieco wariuje i czuć, że raz są chłodniejsze powiewy, raz cieplejsze. Nie jest to jednak w żadem sposób uciążliwe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie powinien być nominowany do klasy wyższej pod tym względem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie zepsuło, więc nie wiem co to naprawy. Przeglądy co 30 tys. km, lub co 2 lata, których koszt sporo poniżej 1000 zł. Spalanie na super poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie mogłem kupić lepiej, jednak w tej cenie powinno znaleźć się zawieszenie Hydroactive. Tego mi brakuje i żałuję, że tego nie było w tej cenie. Jeśli Citroen nieco obniżyłby cenę, sądzę, że nikt innej marki by nie kupił.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Sedan