Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów wymaga przyzwyczajenia i potrafi się zaciąć
Układ hamulcowy
: Wyjątkowo krótka zywotność klocków hamulcowych
4,0
Całokształt
do wad można się przyzwyczaić, gdyby tylko w serwisie nie próbowali z człowieka robić idioty
Wrażenia
5,0
Silnik
Do pracy silnika żadnych zastrzeżeń
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wymaga korekt ale można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Nic nie można zarzucić
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety istnieją \"martwe\" strefy zarówno z przodu \"szeroki słupek\" i widoczność do tyłu
3,0
Ergonomia
Trzy poważne wady:
1. brak uchwytu na kubek (bo to co jest w podłokietniku z przodu to bardzo nieudane rozwiązanie)
2. położenie przycisku świateł awaryjnych jest z przodu pasażera i przycisk jest płaski więc trudno go wyczuć.
3. Brak miejsca na odkładnie drobiazgów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W poprzednich modelach C5 było znacznie lepiej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
brak zastrzeżeń
5,0
Wyciszenie
Poza wyciszeniem zaletą jest możliwość normalnej rozmowy z pasażerami na tylnym siedzeniu co nalezy do rzadkości
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dla tych co cenią komfort
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadziwiające jak na citroena ale nie wyskoczyły żadne drobiazgi.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyjątkowo szybkie zużycie klocków hamulcowych. Klocki hamulcowe (zarówno przód jak i tył) zużywają się po ok 25 tys. kilometrów co przy wymianie w serwisie jest bardzo poważnym kosztem eksploatacyjnym (ok. 900 zł). Na szczęście są już zamienniki tylnych klocków o dłuższej żywotności. Przy moim temperamencie jazdy zużycie klocków w poprzednich moich samochodach było przód/tył (w tys. km):
C5II - 60/90
Honda Civic - 65/110
Toyota Avensis II - 80/120
a w sumie przejechałem niemal 1 mln. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]