Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

Pat P., 7 lat temu
Silnik 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Sedan 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To, że ten samochód zmienił moje nawyki, już nie szaleję i czerpię przyjemność z komfortowej ciszy w kabinie i super zawieszenia.
4,0
Całokształt
Ogólnie to fajny, wygodny, miękki, cichy, bezawaryjny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto waży chyba 1650 kg, silnik ma 115 koni, a w ogóle jeżdżąc nim na co dzień trasa - miasto 50/50 nie czuję jakiegoś tam dyskomfortu. Jak się przyciśnie to idzie. To moje największe zaskoczenie na plus. Jest dość ospały na jedynce. Generalnie jasne, lepszy byłby 2,0 hdi, ale nie ma na prawdę co narzekać. To jest taki samochód, do którego wsiadasz z uśmiechem i którym w ogóle nie chce się szybko jeździć, a miałem dotychczas raczej ciężką nogę. Totalnie zmieniłem sposób jazdy. On płynie i to bez hydro.
4,0
Skrzynia biegów
Półautomat pracuje inaczej niż cvt czy dsg. Czuje się zmianę biegów i to właśnie skrzynia moim zdaniem wpływa niekorzystnie na przyspieszanie. Ale zmieniają się one szybko, z manetek skorzystałem może ze trzy razy. Póki co bez awarii. O niebo wygodniej niż przy ręcznej skrzyni. Już nie kupię nigdy auta z manualem.
5,0
Układ jezdny
No i tutaj jest duży plus. W porównaniu do passata czy octavii, czy nawet najnowszego superba to jest szczyt wygody. Auto płynie, szumu opon nie uświadczysz, nic nie słychać zawieszenia. Zero. Wiatr słychać powyżej 140. Auto się trzyma drogi dobrze i to bzdura, że myszkuje czy nie trzyma się w zakrętach. Jest bardzo dobrze. Nie widzę żadnej różnicy w porównaniu z passatem.
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej niż się spodziewałem, nie chce się wysiadać, nie chce się szybko jeździć. Fotele są megaaaaaaaaa wygodne i bardzo duże, to są w zasadzie fotele kubełkowe. Standardowe nagłośnienie mogło by lepiej odtwarzać, jest trochę słabe takie, kiedy puszczam muzę z youtube przez bluetootha
4,0
Ergonomia
Nie ma gdzie wsadzić butelki z piciem, ani nie ma podstawek na kubki na kawą, to na prawdę niezrozumiałe. Kierownica, która nie podąża za wieńcem, to jest rozwiązanie nietypowe., ale mówię wam, każdy samochód taką powinien mieć. To jest nieporównywalnie wygodniejsze rozwiązanie niż w każdym innym aucie. Bardzo wygodna obsługa klawiszy na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, wszystko wzorowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mniej miejsca niż w passacie z tyłu, ale to jest samochód wygodny i przestronny i nie ma co narzekać, wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Wzorowe i tyle. Najbardziej mnie zdziwiło, że nie słuchać opon czy zimowych czy letnich na drogach. Nic, zero jakiegokolwiek odgłosu toczenia. Do 140 jest ok. Powyżej robi się głośno od wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na 1700 kg z kierowcą i 1,6 auto pali 6,2 litra wg kompa. Robię po warszawie 50 proc. przebiegu, reszta trasa. Czyli każde tankowanie to jakieś 63-65 litrów i zawsze przejeżdżam od 1030 do 1080 km od tankowania do tankowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto traci na wartości średnio dlatego można kupić używki w dobrych cenach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrobiłem 150 tys. i tylko oleje i filtry do 25 tys. Skrzyni nie dotykałem i nie dotknę. Teraz dopiero wymieniam tarcze i klocki. Amorki są spoko jeszcze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakiejkolwiek usterki, ani żaróweczki nie wymieniłem do tej pory. Odpukać...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Sedan