Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

bonusso, 10 lat temu
Silnik 1.6 THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pomimo jego niemałych wad, NIE MA NA CO ZMIENIĆ! Serio. Rozważam kupno niezmęczonego 3.0 Biturbo 240KM. Żona mówi mi, że ze względu na moje plecy i jego zdolności terapeutyczne, mam zakaz zmiany na cokolwiek innego. A za następny rozrząd się najwyżej zapłaci... Cóż, głos rozsądku dla rozpalonej głowy fana motoryzacji :) Pozdrawiam
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Rozrząd!
Zawieszenie : siłowniki (już bez wykrzykników)
4,0
Całokształt
Aktualizacja wpisu - patrz Bonusso 30.09.2012. Po dwóch latach eksploatacji wyszły zalety i wady tego wozu. Ma on jedną wielką wadę - pomimo swoich wad, o których poniżej, nie wiem na co go zmienić!
Wrażenia
3,0
Silnik
Potwierdzam, że silnik jest bardzo oszczędny - szczegóły w kolejnej rubryce. Cichy i zrywny. A teraz problemy: przy 60kkm wymienić musiałem wieczny (podobno) łańcuch rozrządu - jeszcze na gwarancji. Podobno te silniki tak mają. 1700PLN normalnie to kosztuje. Teraz ma być już wieczny, choć w serwisie mówili, że mają DS3 z tym silnikiem i przy 25kkm jest tam już 3 rozrząd ! Proszę także nie reagować na awarię zgłoszoną przez czujnik poziomu oleju. Dolałem niepotrzebnie i potem do serwisu.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj wszystko cacy
3,0
Układ jezdny
Potwierdzam - komfort bajeczny. To samochód terapeutyczny - wsiadam z bolącymi plecami, jadę kilka godzin i wysiadam zdrowy! A teraz problemy: do przebiegu 28 kkm wymieniłem 3 z 4 siłowników Hyrdactiv3+. Wygląda na to, że to była wadliwa partia (na gwarancji). Od tego czasu jest wszystko OK, a dołożyłem prawie 50kkm.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez ostatnie 2 lata nie zmieniła się widoczność w moim samochodzie.
4,0
Ergonomia
Rozwiązałem problem picia kawy w samochodzie. Kupiłem kubek z uchwytem i zawieszam go na kratce nawiewu. Pozostałe rozwiązania są jak najbardziej OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, lecz w straszliwe upały klimatyzacji jakby brakowało mocy chłodzącej... Odczuwam to raz w roku, więc nie będę marudził.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Także w sprawie przestrzeni nic się nie zmieniło. Informuję lojalnie, że do bagażnika wchodzi rower składak + wszystkie moje narzędzia, walizka podróżna i podręczne biuro (stolik+krzesełko).
5,0
Wyciszenie
Nadal jest jak makiem zasiał. Toż to jest autentyczna bajka. Przewiozłem kolegę po hajłeju z prędkością maksymalną, a teraz ten kolega jest także szczęśliwym posiadaczem C5. Serio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wspomniałem silnik jest ekonomiczny. Najniższe spalanie, jakie zdołałem z niego wycisnąć to 5.1l/100km (90km/h na tempomacie po autostradzie). Normalna jazda do ok. 105km/h to spalanie 6-6,3l/100km. Teleportacja przez Polskę w stylu 10+ (ekspresówki, autostrada) to średnio 7.4l/100km. Miasto - 10l. Wszystkie opisane awarie miałem na gwarancji, lecz gdyby to było po czasie, wówczas byłbym w plecy ok 7kPLN z robocizną. Same siłowniki z robotą to ok 4kPLN. Przeglądy w serwisie autoryzowanym - OK
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze tylko dlatego, że nie zapłaciłem dużo. Ilość poważnych usterek jest zbyt duża
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek, o dziwo, nie było :)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ojej... Rozrząd, siłowniki zawieszenia, kłamiący czujnik poziomu oleju. Największa lipa, to rozrząd, bo nic nie wróży, że się to nie powtórzy - ten typ podobno tak ma. Zawieszenie - miałem pecha, teraz wszystko OK. Czujnik oleju - lipa, a wzrok mój nie jest wystarczająco bystry, aby na tym bagnecie zauważyć poziom oleju (okularów nie noszę :))

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Sedan