Silnik
: Silnik wraz z automatem mogą stanowić łagodny lub agresywny duet.
Łagodny pali mało benzyny, agresywny budzi respekt.
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód dla ludzi ceniących KOMFORT. Nadaje się na długie trasy jak żaden z moich poprzednich samochodów. Silnik jest zaskakująco dobry, połączenie z automatem wydaje się być idealne. No i te fotele. Tyle lat marnowałem na krzesłach - wreszcie nie czuję, że siedzę :))) Eleganckie smaczki w środku (ciepłe podświetlenie kabiny w nocy wygląda extra - i nie chodzi mi o zestaw wskaźników ;) ) robią dobre wrażenie. Cieszę się, gdy obowiązki wzywają mnie do przejechania naszego kraju z południa na północ i z powrotem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik fantastyczny. Gdy jadę spokojnie (97% moich przejazdów) spalanie jest zaskakująco niskie przy tej masie samochodu. Kultura pracy bardzo dobra, odczuwam lekkie drgania podczas postoju np na światłach (mam automat więc trzymam na hamulcu) - prawdopodobnie pochodzi od skrzyni biegów
5,0
Skrzynia biegów
Automat 6 biegów - super. Tak ma być - jak trzeba to jest aksamitny, rozumie jednak, gdy kopnę w pedał gazu mocniej. REWELACJA - a mam porównanie z automatami KIA (magentis, carnival, Cee\'d - zobacz moje opisy- bonusso). Polecam
5,0
Układ jezdny
To jest to czego poszukiwałem - ocean komfortu. Hydractiv3+ jest super. Jedynie nie radzi sobie dobrze z krótkimi poprzecznymi nierównościami. Poprzednie moje auta były po prostu jak ławki w parku - twarde i drewniane. Gdy pierwszy raz jechałem nim po kostce brukowej uśmiech nie schodził mi z twarzy - KOMFORT z innej bajki zupełnie. Wystarczy tych superlatyw :))
Komfort
4,0
Widoczność
Radzę sobie. Trzeba uważać, czujniki parkowania są niezbędne, przy nisko ustawionym fotelu (a tak jeżdżę) do przodu na parkingu też trzeba się skupić. Na trasie - OK
5,0
Ergonomia
Nieruchomy wieniec kierownicy sprawdza się. Przyciski logiczne i pod ręką. Fotele fantastyczne - elektryczna regulacja w 8 płaszczyznach sprawdza się. Super wygoda. Jest jednak zgrzyt - brak rozsądnego uchwytu na kubki - można zapomnieć o tym patencie z podłokietnika. Pomysł chyba był taki - elegancki kierowca w eleganckiej C5 nie pije kawy w aucie. Ja już nie piję :(( - to rozwiązanie to lipa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima łagodnie chłodzi - bez przeciągów. Zimą jeszcze nie jeździłem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer - bardzo dobrze. Pasażer za mną - kiepsko - mało miejsca na nogi przy maksymalnie cofniętym fotelu
5,0
Wyciszenie
Jak makiem zasiał - tak cichego auta jeszcze nie miałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można wierzyć lub nie, ale przy delikatnej jeździe w trasie samochodem z automatem w benzynie mam spalanie 6.0l/100km. Normalna jazda - 6.7-7.0 l/100km. Miasto poniżej 10. Tempomat bardzo pomaga. Mały zgrzyt - chłopaki z Francji pojechali ostro z rozmiarem kół - 225/55/R17 - zimówki tanie nie będą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te wszystkie cuda zapłaciłem w salonie 91040PLN. Diler przez pomyłkę jeszcze coś extra dorzucił - pozdrawiam mojego dilera (bez reklamowania). nie mam pytań. DOSKONALE
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prędkość maksymalna samochodu jest wyższa od wytrzymałości owiewki przedniej szyby - zgubiłem na hajweju. Serwis nie był zdziwiony i pracowicie bez szemrania założył nową. Poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mało przejechałem, silnik jednak nie odpadł, koła też nie, więc jest doskonale, czyż nie?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]