Inne
: Całokształt . Po poprzednim HDI zniknęły wszystkie wady - telepiąca kierownica , zawodna elektryka , przeziębiająca klimatyzacja itp. O silniku nie wspomnę
5,0
Całokształt
Jestem po prostu zadowolony , samochód w sumie bez wad.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chodzi podobnie do benzyny , dwie uzupełniające się turbinki robią swoje . Silnik bardzo dynamiczny , dobry ze startu a na trasie nie do zabicia . Jak w dieslu , żeby pojeździć , trzeba trochę nauczyć się nim jeździć i nie przeciągać biegów .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna . To mój drugi podobny Citroen . Skrzynia mechanicznie bez zarzutu , prcyzyjna , cicha .Trochę brakuje biegu \"do wyprzedzania\" , między 90-110 . Trójka ciągnie do 110 , czwórka powyżej - oczywiście mówię o maksymalnych możliwościach .Przydałoby się coś od 90. Warto pamiętać o obrotomierzu i patrzeć na 2800 obrotów kiedy dochodzi druga turbinka .
5,0
Układ jezdny
Na koleiny miękkie zawieszenie , na równą drogę - sport , na zaśnieżone parkingi podniesione zawieszenie itd . Drogi trzyma się doskonale . Mam też podobnego Avensisa diesla 180 KM - różnica miażdżąca na rzecz Citroena . W Citroenie czy 100na gdzinę czy 200 - bez różnicy .
Ogólnie bez zarzutów. Dużo miejsca w kabinie , wszystko wydaje się być tam gdzie powinno .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów .Ogromny plus dla klimatyzacji która nie wali mrozrem w klatę tylko schładza w sposób niezauważalny . Znacznie lepiej niż w innych znanych mi samochodach podobnej klasy i wyższych klas .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok , ale samochód na zewnątrz wydaje się przestronniejszy niż jest w rzeczywistości.
5,0
Wyciszenie
Tutaj trzeba uważać . Przy 230 na godzinę można rozmawiać szeptem . Można się zapomnieć ...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalnie na autostradzie przy idealnie stałej prędkości 130km/h - 6,3 , średnia na 10 000km /wariant I -miasto + trasa 7,8 - jazda normalna - na trasie do 120km , wariant II - miasto +trasa 9,2 na zasadzie zawsze jestem pierwszy .
4,0
Stosunek jakość/cena
Kosztował około 130 000 , dość drogo chociaż okazał się być warty tej ceny .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działała od nowości teoretycznie otwieralna szyba w tylnej klapie . Pomimo gwarancji nawet nie próbowałem jej wymieniać . W poprzednim C 5 robiłem to kilka razy... Poza tym przeglądy co 30 000 km bez żadnych usterek . W kabinie nic nie skrzypi , nie chrzęści i nie stuka - cisza absolutna na wybojach i na równym ,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po raz drugi - pierwszy raz był w poprzednim HDI - trafiły mi się niedookreślone spadki mocy, Winien był przewód podciśnieniowy za 2 Eur ale książka diagnostyczna miała ze 100 stron . Jakby było po gwarancji - trochę strach pomyśleć .Poza tym epizodem bez zarzutu .
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
[l/100km]