Napisze w ten sposób - auto bardzo pozytywnie zaskakuje. Do tej pory jeździłem wieloma autami głównie niemieckimi. I owszem może są oszczędniejsze jeśli chodzi o paliwo, ale na 100% nie zapewniają komfortu jakie daję C5. Nie jest to demon prędkości, ale daje radę z rozpędzaniem się na drodze - nie jest zawalidrogą. Jeśli chodzi o serwisowanie poza ASO, trzeba chwilę się zastanowić komu oddaje się samochód - mechaników eksperymentatorów lepiej trzymać się z daleka.
Wrażenia
5,0
Silnik
136 Km w połączeniu z 6 biegowym automatem oraz wagą ponad 1700kg. Proszę się nie spodziewać osiągów motocykla, ale auto naprawdę zgrabnie się rozpędza. moment obrotowy pozwala na przyśpieszenie w każdej sytuacji.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety podwyższa spalanie o około 1-2 litry. Przyjemność poruszania się dieslem w warunkach miejskich nie do ocenienia - zapominasz o wachlowaniu między 1 a 4 biegiem na 300 metrach od startu. Skrzynia adaptuje się do sposobu podróżowania kierowcy - jedyne co mogę jej zarzucić to czasami przy chęci szybkiego startu ze skrzyżowania po emeryckiej jeździe chwilę myśli zanim obudzi demona :) Poza tym bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Komfort podróżowania jest naprawdę wysoki. Auto z racji wagi nie nadaje się do bardzo szybkiej jazdy po zakrętach, ale nie nigdy mnie nie zawiodło jakimś nieprzewidywalnym zachowaniem. Generalnie prowadzi się pewnie.
Po przesiadce do żony Ibizy odczuwasz chęć wypadnięcia wszystkich plomb z zębów - tego się nie do opisać - przepaść, choć pierwsza jazda Hydro nie daje efektu przepływania po drodze. Warto co jakiś czas przejechać się wozem ze standardowym zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie widać końca maski - trzeba się przyzwyczaić - pomagają czujnik parkowania (przód i tył). Auto ma swoje gabaryty, nie jest łatwe do manewrowania w ciasnych miejscach. Ale i tak bije na głowę Volvo S60 czy V70.
4,0
Ergonomia
Raczej wszystko pod ręką, jedyna wada to przeładowana przyciskami centralna konsola po 3 latach musisz patrzeć na jaką opcję przełączasz ekran komputera, dodatkowo sterowanie ogrzewaniem po co ten + i -, nie prościej pokrętło?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna, ale w słoneczne dni jak daje słońce w boczne szyby można się zgrzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba najobszerniejsze auto osobowe jakim jeździłem. Wycieczka w 4 osoby dorosłe z bagażami + dziecko w foteliku nie sprawia żadnych problemów.
5,0
Wyciszenie
Kabina pasażerska świetnie wyciszona. Wersja exclusive posiada wszystkie szyby dwuwarstwowe wyciszające szumy opływającego powietrza, silnik pracuje aksamitnie choć nie jest to v6 w benzynie. do 140 -150 naprawdę przyjemnie się tym podróżuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując to auto spodziewałem się trochę niższego spalania. Spalanie oscyluje średnio w okolicy 8,8 litra na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto szybko traci na wartości więc kupno 5 latka to naprawdę strzał w 10. Komfortem przewyższa auta o wiele droższe. Utrzymanie nie jest przesadnie drogie chodź nie można się spodziewać poziomu kosztów utrzymania Fabii czy Punto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem ze 3x czujniki od parkowania, na szczęście Chińczycy już je podrabiają i u nas kosztuje to z 30 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzona maglownica - niestety musiałem regenerować. Pęknięta manszeta spowodowała korozję listwy i w efekcie wydrapanie uszczelniaczy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]