Inne
: klapki mieszalnika nagrzewnicy - wada każdego C5 II
4,0
Całokształt
Bardzo komfortowe, duże kombi z nietuzinkowym zawieszeniem i karoserią. Rewelacyjne światła ksenonowe, i amortyzacja po naszych pięknych drogach. Nie szybko zamienię na coś innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłaby \"piątka\" gdyby silnik miał nieco wiecej mocy. To nie wada silnika, lecz duża masa pojazdu. Przy prędkościach ponad 120 km/h przyspieszanie już nie jest tak rewelacyjne. Silnika praktycznie nie słychać wewnątrz.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna 6-biegowa. Rewelacja, zwłaszcza z połączeniem z HDI i opcją overboost. Biegi zmieniane płynnie, bez szarpnięć i szybkie redukcje. Jedne \"ale\" to lekko zbyt krótka \"szóstka\".
5,0
Układ jezdny
Hydro. To wyjasnia wszystko. Zapewne dla osób lubiących tzw \"glebe\" będzie za miękkie. Lecz ja cenie komfort.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto jest duże. Bez fabrycznych czujników parkowania przód/tył byłoby tragicznie zaparkować tą jeżdzącą stodołę... Duży plus za obszerna szybę przednią, i automatycznie obniżające się prawe lusterko podczas cofania.
5,0
Ergonomia
nie ma setki niezrozumiałych przycisków na kierownicy - sterowanie radiem i tempomatem na osobnych wspornikach pod nią. Sterowanie intuicyjne. Automatyczne światła i wycieraczki - rewelacja. Bardzo przydatna opcja - czujnik cofania połączony z głośnikami - słychać dźwięk tam, gdzie jest przeszkoda.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby bardzo dobrze, gdyby nie fabryczna wada - urywające się klapki nagrzewnicy. Już mam wymienione, więc teraz jest ok. Duży plus - przy ustawieniu AUTO nie czuć nawiewów, gdyż są kierowane na nogi i szybę. Elektryczna grzałka w nagrzewnicy. Efekt - zimą ciepłe powietrze leci już po ok 30 sekundach od odpalenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Choć jeździłem autami większymi w środku, to nie tak komfortowymi. Duże szerokie fotele i trasa 1300 km bez bólu pleców.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze do ok 150 km/h. Powyżej już silnika daje znać, że jeździ na ropę. Po dziurach brak jakichkolwiek hałasów czy to z zawieszenia, czy z plastików wewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,2 w cyklu mieszanych. Osiągalne nawet poniżej 5, ale to już masakra a nie jazda. Na trasie ok 6,5 ltr. Ceny częsci - na poziomie cen do aut kompaktowych ( filtry, części eksploatacyjne). Nie wiem jak naprawy zawieszenie, bo nic nie robiłem jeszcze :)
5,0
Stosunek jakość/cena
4-letnie C5 w wersji Exclusive (prawie max)kupiłem za cenę 8 letniego kompakta (Ford Focus II). To chyba wystarczy jako reklama? Poczekam gdy stuknie 200 tys km, lecz jak do tej pory auto ma same zalety. A tak czy siak psują się wszystkie auta, a legenda bezawaryjnego VW już dawno umarła.....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi. Nie działało otwieranie szyby w tylnej klapie, naprawa zajęła 2 godziny o koszt 0 zł. Doszły klapki w nagrzewnicy, ale to norma w tym modelu. Koszt nie mały ( klapki w serwisie ponad 300 zł) ale wymienione własnymi rękami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie działo. Staram się obserwować i słuchać, więc szybko wyłapuje możliwe usterki. Przy odpowiednim traktowaniu sądzę, ze nic się dziać nie będzie :) Ogólnie nie odbiega od konkurencji, a negatywne opinie na temat C5 to chyba tylko plotki fanatyków niemieckich aut....
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]